Canal Company-directeur Peter Becker legt al varend uit: 'De trends in de business-to-business markt zijn kleinere groepen en milieubewust. De Canal Hoppers spelen op beide trends in', aldus Becker. Volgens de directeur kunnen de negen sloepen, met plek voor ieder 12 personen, probleemloos groepen van zo'n 100 personen over het water door Amsterdam vervoeren.
Naast de vriendelijke uitstraling en daarmee de charme van de bootjes, hoopt Canal Company de zakelijke markt warm te krijgen door de boten goedkoop aan te bieden. 'Voor 150 euro per uur inclusief schipper hebben we het eerste jaar van de nieuwe vaartuigen bewust gekozen voor een scherp uurtarief.'
Primair worden de boten ingezet als 'lijndienst' op het water. Vanaf de zomer varen de negen boten zeven dagen per week op routes in het centrum en in het noordoostelijke deel van Amsterdam. Toeristen en ook de Amsterdamse bevolking kunnen voor 12,50 een dagkaart kopen. De boten varen voor de particuliere markt van 10.00 tot 18.00 en kunnen 's avonds geboekt worden door groepen en bedrijven.
Becker ziet de zakelijke markt zeker gebruik maken van de nieuwe boten. 'Het is natuurlijk koffiedik kijken hoe het gaat lopen, maar als mensen eenmaal gebruik hebben gemaakt van de Canal Hoppers, hopen we dat het als een soort vliegwiel gaat lopen. Daar hebben wij veel vertrouwen in.'