22 november 2006

Nieuwe prijs voor innovatie in communicatiesector

Rubrieken

Volgend jaar wordt voor het eerst de Van Speijk Prijs uitgereikt. Een innovatieprijs voor ondernemers, starters en studenten met goede ideeën voor baanbrekende en brancheoverstijgende innovaties in de communicatiebranche.

Tijdens het VECTA-symposium gaf Wim Huinder tekst en uitleg over de prijs, waar ook bedrijven uit de eventbranche voor in aanmerking komen. Voor ondernemers ligt er een prijs klaar van 25.000 euro. Voor de starters en studenten is er de Van Speijk Innovator Pitch ter waarde van 10.000 euro. De inschrijving voor de prijs en de Innovator Pitch is inmiddels geopend.

Ondernemende geesten
“Met de Van Speijk Prijzen willen we vernieuwingen en grensoverleggende ontwikkelingen die een concrete en waardevolle bijdrage leveren aan de communicatiesector en daarmee aan deze samenleving in de schijnwerpers zetten en ondernemende geesten binnen de sector een steuntje in de rug geven”, aldus Wim Huinder, voorzitter van de Stichting Auspiciën, die prijzen in het leven hebben geroepen.

De Van Speijk Prijzen zijn vernoemd naar de beroemde kanonneerbootcommandant Jan van Speijk die met zijn ‘dan liever de lucht in’ aanpak symbool staat voor het veranderen van de spelregels en innovatief denken.