29 juni 2007

Nieuwe commercieel manager voor CLC

Rubrieken

René de Kok is per 1 juli de nieuwe commercieel manager van het Centrum voor Live Communication (CLC). In deze functie gaat hij zich met name gaat richten op contacten met leden, synergie tussen de diverse geledingen, ledenwerving, het aantrekken van partners en het versterken van de positie van het CLC.

René de Kok heeft vanuit het verleden veel affiniteit met het verenigingsleven. Voordat hij naar het Centrum voor Live Communication kwam, was hij onder meer acht jaar werkzaam bij de Nederlandse Federatie van Betaald Voetbal Organisaties (FBO), de werkgeversorganisatie in het Nederlands betaald voetbal. Ook heeft hij verscheidene jaren gewerkt in commerciële functies binnen het MKB.

Kenniscentrum
Binnen de FBO was hij onder andere als Manager verantwoordelijk voor het Kenniscentrum Profvoetbal Nederland. Een platform waarbinnen de dienstverlening richting de aangesloten leden, de Nederlandse Betaald Voetbal clubs, met behulp van externe partners verder werd geoptimaliseerd. De positionering van het Kenniscentrum,
project-/productontwikkeling en -begeleiding, alsmede het initiëren, het uitonderhandelen en de contractverwerking van nieuwe partnerrelaties behoorden tot zijn takenpakket.

MKB en VNO-NCW
Daarnaast was hij onder andere verantwoordelijk voor de contacten met de koepelorganisaties MKB Nederland en VNO-NCW, alsmede voor financiën, de organisatie van seminars en diverse communicatie-uitingen, waaronder internet en nieuwsbrieven.
Bestuurslid communicatie
Zijn maatschappelijke betrokkenheid mag blijken uit zijn nevenfuncties, waaronder zijn huidige bestuurslidmaatschap van SooS-Brasil (Stichting Opvang en Onderwijs Straatkinderen Brazilië), waar hij de portefeuille Finance en Sponsoring beheert. Eerder was hij bij Stichting Charity & Sport, als bestuurslid Communicatie, onder andere verantwoordelijk voor de congres-organisatie.