
Hoe breng je de lancering van acht nieuwe tractoren onder de aandacht van potentiele afnemers en de pers ten tijde van corona? Het antwoord: middels een 'monster-platform' en vier streaming channels voor de media en klanten. Dit platform was de basis voor een digitaal evenement in liefst vijftien verschillende talen. Massey Ferguson positioneerde de klant als middelpunt, als ster van de show.
In alles op het platform draait het om de wereld van de klant. Zij moeten zich bijzonder en speciaal voelen en direct worden aangesproken. Het draait om hun wereld. Daarom spreekt de CEO van Massey Fergusson vanuit een korenveld, de tractoren worden gepresenteerd in de fabriek, alle onderwerpen worden bepaald door drie klanten-getuigenissen, die het evenement openen door de juiste vragen te stellen. Een opzienbarende keus dus, dat tijdens de launch van de nieuwe tractoren de gebruikers en niet de producten centraal zijn gesteld.
Mede door deze keus en de uitvoering van het platform en het digitale event heeft ervoor gezorgd dat de deskundige internationale jury van het Bea World Festival de case 'Born to farm' heeft beloond met een bronzen medaille in de categorie B2B Event.