Nhow+Amsterdam+RAI+onthult+eerste+foto%27s%3A+%27dit+moet+de+hotspot+en+thuisbasis+worden+voor+o%2Ea%2E+organisatoren%27
Nieuws

Nhow Amsterdam RAI onthult eerste foto's: 'dit moet de hotspot en thuisbasis worden voor o.a. organisatoren'

Deze week onthulde RAI Amsterdam de eerste beelden van het interieur design en het bijbehorende thema van Nhow Amsterdam RAI, het grootste hotel in de Benelux. Het wordt een plek waar hedendaagse kunst, design, gastronomie en culturele expressies samengaan. De ontwerper heeft verschillende thema's uit de geschiedenis van Amsterdam gebruikt als inspiratiebron. Maurits van der Sluis, COO van RAI Amsterdam: 'Als multiculturele hotspot voor handel en bedrijven, zal het hotel de thuisbasis zijn voor organisatoren, exposanten en bezoekers van nationale en internationale evenementen.'

nhow Amsterdam RAI, vlakbij het RAI Convention Centre en station Amsterdam RAI, wordt een nieuwe sociale, multiculturele hotspot voor toeristen, zakenreizigers en Amsterdammers. Met 650 kamers, verdeeld over 25 verdiepingen, en een hoogte van 91 meter is nhow Amsterdam RAI het grootste nieuw gebouwde hotel in de Benelux. nhow Amsterdam RAI behoort tot het onconventionele merk ‘nhow’. Het merk bestaat uit diverse lifestyle hotels met ieder een uitzonderlijk design, ontworpen door gerenommeerde architecten. Na de succesvolle opening van nhow Rotterdam in 2014 werkt NH Hotel Group voor de tweede keer samen met de bekende architect Rem Koolhaas / OMA (Office for Metropolitan Architecture). De opening van nhow Amsterdam RAI staat gepland voor Q1/2020.

De geschiedenis van Amsterdam als inspiratiebron
Het gebouw, dat is ontworpen door Rem Koolhaas / OMA, is geïnspireerd op één van de meest iconische kenmerken van RAI Amsterdam: de reclamezuil, beter bekend als “Het Signaal”. Door de drie op elkaar liggende driehoeken wijst het gebouw in vele richtingen en symboliseert het zo de diversiteit van het verleden, het heden en de toekomst van de stad Amsterdam. 

Het ontwerp van de kamers is geïnspireerd op de zes windrichtingen waarnaar de hoeken van het gebouw wijzen: zuid, oost, noord, zuidwest, zuidoost en noordwest. Thema's uit de "Gouden Eeuw" van Amsterdam als een commercieel centrum van Europa zijn duidelijk zichtbaar in de kamers, in combinatie met bekende internationale symbolen, zoals mandala's uit India, Mexicaanse "Día de Muertos" doodshoofden of kersenbloesem uit Japan: alle symbolen komen terug in een moderne, internationale setting. Het interieur design is ontworpen door NEXT Architects in samenwerking met GLG/MVSA Architects.

Maarten Markus, Managing Director Northern Europe van NH Hotel Group, presenteert met trots het interieurontwerp aan het publiek en benadrukt: “Ons toekomstige lid van de nhow-familie is gericht op reizigers die willen overnachten in een hotel dat anders is dan alle anderen. We leggen de lat hoog om gasten ervaringen met een twist te bieden, in dit geval letterlijk met het 91 meter hoge gebouw. Niet alleen de digitale bohemian maar ook de ervaren zakenreiziger zal genieten van de creativiteit van dit geweldige hotel. De stad Amsterdam ademt diversiteit, met meer dan 150 verschillende nationaliteiten en ik kijk ernaar uit dat nhow Amsterdam RAI ook een smeltkroes van verschillende culturen wordt!”

Maurits van der Sluis, COO van RAI Amsterdam, voegt daaraan toe: “Als multiculturele hotspot voor handel en bedrijven, zal het hotel de thuisbasis zijn voor organisatoren, exposanten en bezoekers van nationale en internationale evenementen. Hiermee versterkt Amsterdam RAI haar concurrentiepositie op de internationale beurs- en congressmarkt en vergroot haar spin-offwaarde richting de stad Amsterdam.” 

Gert-Wim Bos, Directeur van COD, onderstreept namens COD en ontwikkelpartner Being Development, de succesvolle integratie van duurzaam ontwerp: “nhow Amsterdam RAI vormt de maatstaf voor alle hotelprojecten, waarbij hoogwaardig design hand in hand gaan met ’s werelds toonaangevende normen op gebied van duurzaamheid en energie-efficiëntie. Door een Breeam Excellent-certificering van meet af aan als uitgangspunt te nemen, willen wij een duidelijke toewijding aan een duurzame toekomst tonen.”  

Uitbreiding van het design- en lifestyle merk nhow
nhow Amsterdam RAI is de tweede samenwerking tussen Rem Koolhaas / OMA en NH Hotel Group na nhow Rotterdam in 2014. OMA ontving voor nhow Rotterdam de Entree Hospitality & Style Award voor Best Hotel Design 2014.

Het merk nhow groeit. Momenteel zijn er vier hotels in Berlijn, Milaan, Rotterdam en het onlangs geopende nhow Marseille. In 2019 wordt nhow London geopend in de trendy wijk Shoreditch, met als thema “London Reloaded”. nhow Brussels opent ook in 2019. In 2021 opent het tweede nhow hotel in Duitsland haar deuren, met in totaal 375 kamers, als nhow Frankfurt. Voor de komende drie jaar staan er nog meer nhow hotels gepland in Brussel, Rome, Santiago de Chile en Lima.

Op de foto: Maarten Markus, Managing Director Northern Europe van NH Hotel Group en de samenwerkingspartners Maurits van der Sluis, COO van RAI Amsterdam en Gert-Wim Bos, Directeur van het ontwikkelingsbedrijf COD en Bas van Dam, CEO van Being Development. 

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.