14 juli 2015

Nederlandse startup met opblaasbare paviljoens de wereld over

Door Sjoerd Weikamp
TIJDELIJKE EVENEMENTENLOCATIE - Altijd goed om te lezen: een Nederlandse startup in de eventbranche die inmiddels in zes landen zijn product wegzet. Het lukte Signus Inflatables met hun opblaasbare merkpaviljoens.

'De Signus One wordt momenteel in Frankrijk, Duitsland, Noorwegen, Zweden en Singapore verkocht. Afgelopen week versterkte Signus Inflatables haar internationale positie door de handen ineen te slaan met het Spaanse eventstyling bureau Yemso tijdens de evenementenbeurs Evento Days in Madrid. Ook vanuit de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Zwitserland en Oostenrijk wordt er interesse getoond voor de nieuwkomer', aldus het team van Signus, dat haar tijdelijke evenementenlocatie begin dit jaar in de markt zette.

Het opblaasbare paviljoen, van de uit Den Haag afkomstige onderneming Signus Inflatables, is volledig te customizen en wordt voornamelijk ingezet op evenementen om zichtbaarheid te creëren voor organisatoren en sponsoren. De combinatie van een opblaasbaar frame en negenendertig vierkante meter full colour geprint doek zijn geïnspireerd op de materialen die gebruikt worden in de kitesurfsport. 'Signus Inflatables is gespecialiseerd in het ontwikkelen van opblaasbare structuren en design producten. Naast het paviljoen kunnen we in de toekomst nog meer producten van de startup verwachten. Signus One is nog maar het begin van een reeks opvallende producten. De techniek kan immers op allerlei soorten producten worden toegepast. Wij zijn er klaar voor', aldus product ingenieur Roland Verheul.