16 maart 2007

Nederlands Uitburo & VVV Nederland sluiten samenwerkingsovereenkomst

Rubrieken

Het Nederlands Uitburo (NUB) en VVV Nederland tekenden in Utrecht een officiële intentieverklaring voor samenwerking.
NUB en VVV Nederland beheren en exploiteren beiden een collectief merk in de vrijetijdsmarkt en ontwikkelen elk collectieve diensten ten behoeve van een netwerk van aangesloten lokale en regionale organisaties die elkaar in de praktijk aanvullen. Een reden om de handen ineen te slaan en begin juni 2007 een definitieve raamovereenkomst van kracht te laten gaan.
Logische stap
Officiële samenwerking is een logische stap. In de praktijk exploiteren steeds meer VVV organisaties ook een Uitburo. Stedelijke marketingorganisaties exploiteren zowel een VVV als een Uitburo en voeren beide merken. “Er ontstaan zelfs volledig geïntegreerde vestigingsconcepten waar de vrijetijdsconsument terecht kan voor een breed spectrum aan services en diensten” aldus Margot Gerené, directeur Nederlands Uitburo. “Zo kan bij een vakantie in eigen land een bezoek aan museum en/of theater natuurlijk niet ontbreken.”
Databaseystemen
Kees van Wijk, commercieel directeur VVV Nederland, vult aan: “daarom gaan NUB en VVV Nederland hun databasesystemen koppelen zodat die vrijetijdsinformatie voor de gast of bezoeker gemakkelijk bereikbaar wordt, zowel via de vestigingen als de verschillende internetsites.”
De samenwerking zal zich concentreren op een drietal terreinen: branding / communicatie, vestigingenbeleid en uitwisseling van data/ koppeling databasesystemen.