Het Nederlands Uitburo (NUB) en VVV Nederland tekenden
in Utrecht een officiële intentieverklaring voor samenwerking.
NUB
en VVV Nederland
beheren en exploiteren beiden een collectief merk in de vrijetijdsmarkt en
ontwikkelen elk collectieve diensten ten behoeve van een netwerk van aangesloten
lokale en regionale organisaties die elkaar in de praktijk aanvullen. Een reden
om de handen ineen te slaan en begin juni 2007 een definitieve raamovereenkomst
van kracht te laten gaan.
Logische stap
Officiële samenwerking is een logische stap. In de praktijk exploiteren
steeds meer VVV organisaties ook een Uitburo. Stedelijke marketingorganisaties
exploiteren zowel een VVV als een Uitburo en voeren beide merken. “Er ontstaan
zelfs volledig geïntegreerde vestigingsconcepten waar de vrijetijdsconsument
terecht kan voor een breed spectrum aan services en diensten” aldus Margot
Gerené, directeur Nederlands Uitburo. “Zo kan bij een vakantie in eigen land een
bezoek aan museum en/of theater natuurlijk niet ontbreken.”
Databaseystemen
Kees van Wijk, commercieel directeur VVV Nederland, vult aan: “daarom gaan
NUB en VVV Nederland hun databasesystemen koppelen zodat die
vrijetijdsinformatie voor de gast of bezoeker gemakkelijk bereikbaar wordt,
zowel via de vestigingen als de verschillende internetsites.”
De samenwerking zal zich concentreren op een drietal terreinen: branding / communicatie, vestigingenbeleid en uitwisseling van data/ koppeling databasesystemen.
De samenwerking zal zich concentreren op een drietal terreinen: branding / communicatie, vestigingenbeleid en uitwisseling van data/ koppeling databasesystemen.