Organisatiebureau Nauta Evenementencommunicatie
organiseerde vorige week de 32e editie van de Wheel of Retail. Een
jaarlijkse awarduitreiking van vakblad Distrifood (Reed Business) voor
innovatie in de foodbranche.
Foto: Distrifood.nl
Dit jaar koos Distrifood samen met organisatiebureau Nauta Evenementencommunicatie het nieuwe Agora-theater in Lelystad als locatie. Ruim 200 bezoekers van alle grote merken uit de foodindustrie kwamen op het evenement af. De presentatie van de middag was in handen van Froukje de Both.
Kracht van het evenement
Hoofdredacteur Linda Arendsen van Distrifood kent de kracht van haar award-evenement: 'De Wheelverkiezing moet een feestje zijn waar fabrikanten die willen vernieuwen gelauwerd worden. Dat is goed gelukt, is mijn indruk. Ik kreeg terug dat we er in geslaagd zijn een warm en intiem feestje neer te zetten, waar ruimte was voor euforie en spanning, maar waar tussen de bedrijven door de rust was om goed te netwerken', laat ze weten aan InBusiness.web.
Award voor Verkade, Mentos en Pickwick
De award voor beste innovatie in het supermarktschap ging naar United
Biscuits Verkade voor Sultana Hartig. Mentos Gum won een 'Wheel' voor meest
marktverruimend product en de consumentenwheel ging naar T-pad van Pickwick.
Meest innovatieve fabrikant was Unilever. Albert Heijn ontving voor het eerst
een Wheel als "meest ontvankelijke supermarktformule voor nieuwe
producten".