1 maart 2012

Nationale Complimentendag: Hans Poortvliet (HSMAI) krijgt ook eventbranche aan de complimenten

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

NATIONALE COMPLIMENTENDAG - Hans Poortvliet (HSMAI) is naast een bevlogen man, ook een positief ingestelde man. Dan is het ook logische dat je als kartrekker ook de eventbranche meekrijgt in Nationale Complimentendag. Al weer de 10e editie en dat is een compliment waard.

'1 maart 2012: Even een dag stilstaan bij wat er goed gaat!' Donderdag 1 maart is het voor de 10e keer ‘Nationale Complimentendag’ in Nederland. Het initiatief dat, in tegenstelling tot o.a. Valentijns-, Secretaresse-, Moeder- en Vaderdag, géén commerciële inslag kent, spreidde zich de afgelopen jaren als een ‘olievlek’ over Nederland (& inmiddels ook België: zie onderaan dit bericht) uit. Gezien het unieke, positieve en tijdloze karakter van het initiatief rekenen de initiatiefnemers ook dit jaar weer op veel bijval. Die verwachting lijkt niet ongegrond, waarbij o.a. de creatieve support vanuit het bedrijfsleven opvalt.


Mogen wij als EventBranche.nl ons steentje bijdragen: 'Voor wat het waard is, maar wat zijn wij ontzettend trots op al die eventbedrijven die vol tegen de economische stroom in, hebben aangetoond dat ook in kritisch tijd het evenement als communicatiemiddel bestaansrecht heeft. U blijft uzelf en uw medium in de markt zetten, zodat niemand er om heen kan. En dat is een compliment waard!'


Groeiende behoefte
De dag is inmiddels op veel kalenders te vinden en in 2011 was #Complimentendag zelfs een ‘trending topic’ en ook nu staat het woord hoog in de lijsten. De behoefte eraan is dit jaar weer groter dan ooit. Initiatiefnemer & HSMAI directeur Hans Poortvliet: “Dat is niet natuurlijk niet zo vreemd als je kijkt naar al het sombere nieuws dat ons dagelijks bereikt. Het gevolg daarvan is dat mensen langzamerhand een enorme behoefte hebben aan iets wat niet commercieel is, waarbij positiviteit centraal staat en waardering vanuit gaat. En precies die 3 elementen is waar 1 maart om draait”.

(Dit doen we nooit, maar: RT alstublieft)