20 december 2013

Naamsbekendheid van IDEA stijgt van 28% naar 34%

Door Lieke Hogenkamp

Rubrieken

BRANCHEVERENIGING EVENEMENTENBRANCHE - Uit het Nidap bedrijfsevenementenonderzoek 2013 blijkt dat de naamsbekendheid van IDEA onder opdrachtgevers steeg van 28% naar 34% en 1 op de 6 grote bedrijven gaf aan uitsluitend met IDEA bureaus zaken te doen. Dit was één van de hoogtepunten uit het jaar van IDEA.

Naast het hoogtepunt van de verhoging van de naamsbekendheid mocht IDEA in 2013 de bureaus Event Station, ID310, Aventiq en Artishock als nieuwe leden verwelkomen.Ook stond het afgelopen jaar voor nieuwe initiatieven, waaronder de inspirerende masterclasses voor medewerkers van IDEA-bureaus en werd de eerste kerstborrel voor leden georganiseerd.

Tijdens de kerstborrel hebben 50 genodigden het Amsterdam Light Festival al varend ervaren. IDEA-lid O is 4 is nauw betrokken bij het Amsterdam Light Festival en gaf een kijkje in de keuken van dit event.

Het was ook een jaar waarin diverse IDEA-leden in de prijzen vielen. Zo sleepten IDTV, Dechesne & Boertje en MOVE een Gouden Giraffe in de wacht. Xsaga won met de opening van het Rijksmuseum een European Best Event Award, waar IDEA tevens werd gevraagd zitting te nemen in de jury. Daarnaast werd voorzitter Christine van Dalen tijdens de vakbeurs Event13 door EventBranche.nl uitgeroepen tot 'Meest invloedrijke eventprofessional van het jaar'.

Met veel enthousiasme kijkt IDEA dan ook uit naar 2014.