12 september 2007

MOVE en Pro Vocations verzorgen Red Bull event

Rubrieken

Circa 400 promotiedames deelden zondag 550.000 Formule 1 kranten uit aan het Nederlandse publiek. De promotiebureaus MOVE en Pro Vocations zijn samen verantwoordelijk voor deze grootschalige samplingactiviteit van hun klant Red Bull.

De energydrink-fabrikant startte de samplingactie in alle vroegte met een doldwaze rit in de spits door Robert Doornbos. Met het uitbrengen van de krant met de naam ’The Red Bulletin’ wil Red Bull Formule 1 toegankelijk maken voor een breed publiek.

'Met een productietijd van minder dan twee weken is deze activiteit voor Nederlandse begrippen uniek te noemen. De krant The Red Bulletin verscheen zondag eenmalig en gratis in een oplage van 1 miljoen exemplaren en bevat Formule 1 nieuws dat leesbaar en leuk is voor heel Nederland', aldus MOVE.

Het AD stond garant voor verspreiding van grofweg de helft van de oplage, MOVE en Pro Vocations leverden ten behoeve van de distributie in het land de zogenaamde Formula Una’s, de door Red Bull bedachte variant op de F1 pitspoes.

MOVE was daarnaast ook verantwoordelijk voor het logistieke deel van deze actie. Red Bull Racing en Champcar coureur Robert Doornbos scheurde zondagochtend, achtervolgd door 50 Formula Una’s in 22 markante Red Bull Mini Coopers, richting Amsterdam en overhandigde persoonlijk de eerste kranten aan het Nederlandse publiek.
'De gehele activiteit heeft voor een mooie samenwerking gezorgd. MOVE en Pro Vocations zijn erg trots op de uitvoer en samenwerking. Niet eerder hebben we zoveel dames op een maandagochtend om 06:00 uur laten starten met werken', aldus Maike Dooper van MOVE uit Haarlem. 'Het is geweldig om te zien dat beide bedrijven een dusdanig team hebben dat in staat is geweest deze puzzel naadloos in elkaar te schuiven.'