Misset+Horeca+TOP+100%3A+Efteling+wint+innovatie+award
Nieuws

Misset Horeca TOP 100: Efteling wint innovatie award

ATTRACTIEPARKEN / KAATSHEUVEL - De Efteling heeft de eerste Misset Horeca Innovatie Award gewonnen voor het meest innovatieve horecabedrijf van Nederland. De prijs werd uitgereikt tijdens het Misset Horeca Top 100 Event in Hotel Figi in Zeist.

De jury was unaniem in haar oordeel dat de door het Brabantse attractiepark ingeslagen weg met aandacht voor ‘diversiteit, vers en gezond’ bekroond moest worden met deze nieuwe award. Met alle innovaties zou een bedrag van 30 miljoen euro gemoeid zijn.

De prijs werd in ontvangst genomen door een trotse Adjunct Directeur Horeca, Coen Schelfhorst. In een kort dankwoord gaf hij aan de prijs vooral als een bevestiging te zien van de ingezette koers: 'Deze award zien wij vooral als een aanmoedigingsprijs. De ontwikkeling van de kwaliteit en het aanbod in de horeca is voor ons een belangrijk aandachtsgebied. Sinds begin 2010 is het Horeca Kwaliteitsplan een traject gestart dat fasegewijs en per locatie zorgdraagt voor een upgrading van het aanbod. De kernwoorden in dit plan zijn kwaliteit, diversiteit, vers, gezond en verantwoord.'

Sinds de invoering van het Horeca Kwaliteitsplan zijn al een groot aantal aanpassingen aan bestaande en zelfs geheel nieuwe horecalocaties gerealiseerd. Het fysieke bewijs van de eerste stappen zijn de horecalocaties Station de Oost, de Octopus en de Oase waar onder meer panini’s, verse pasta’s, salades, vruchtensappen en vers fruit tot het assortiment behoren. Zeer recent opende family-style restaurant “Het Wapen van Raveleijn”, net als horecapunt Casa Caracol waar onder meer wraps, panini’s, smoothies en de Efteling Mojito te verkrijgen zijn.
 

In de zeer nabije toekomst wordt in de Toko Pagode een nieuw noodle & rice concept gepresenteerd en volgend jaar zal pannenkoekenrestaurant Polles Keuken in het hart van het park openen.

De jury motiveerde haar keuze voor de Efteling als volgt: 'Dit jaar investeerde de Efteling al in een upgrade van de koffie in het park -voortaan verse bonenkoffie-, kwam er een eigen broodlijn en werd geïnvesteerd in gezonder en duurzaam eten, speciaal voor kinderen. De Efteling is dan ook met recht de winnaar van de Misset Horeca Innovatie Award.'
 

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.