Minimale+herziening+eventbudgetten%2C+marketingbudgetten+overall+in+de+plus
Nieuws

Minimale herziening eventbudgetten, marketingbudgetten overall in de plus

EVENTMARKETING ONDERZOEK - Daar zijn ze weer: onze overzeese collega's van IPA Bellwether en hun onderzoek naar de marketingbudgetten van Engelse bedrijven. Waar de budgetten voor eventmarketing in Q3 2019 voor het eerst echt negatief bijgesteld werden (-5,9%) lijkt een ommekeer inzicht, al is er nog altijd een minimale herziening van -1,1 procent.

Wat een heel goed teken is: de algehele marketingbudgetten worden naar boven bijgesteld, voor het eerst sinds Q1 2019. Het lijkt een kwestie van tijd dat ook de eventbudgetten weer zullen toenemen, want de algehele verwachting is een doorzettende groei van marketingbudgetten. Voor nu is het vooral de digital marketing die voor de plus zorgt:

De te verwachte groei in Engeland komt mede voort uit het feit dat er ietwat meer duidelijkheid lijkt te zijn over de Brexit-stappen. Toch moet hierbij gezegd worden dat dit land niet model kan staan voor bijvoorbeeld Nederland. Aan de andere kant: de algehele tendens zegt zeker iets over de trend in budgetten binnen Europa.

>> LEES HET VOLLEDIGE PERSBERICHT IN HET ENGELS: IPA Bellwether Report – 2019 Q4

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.