
‘Bij IDEA geldt zeker dat adel verplicht. Wij moeten ons realiseren dat we het goede voorbeeld moeten blijven geven. Daarom is IDEA als keurmerk ook zo belangrijk. Dan weet een opdrachtgever dat hij of zij een goed bureau inhuurt. Er blijft ook wel vraag naar het bureau die het fixt, het organiseert, de handjes levert, maar het is aan ons, IDEA-bureaus, om de branche in de etalage te zetten. Om te delen en opdrachtgevers over te halen om hun cases in de spotlights te zetten. Want dat is eigenlijk mijn enige angst: dat we nog altijd een soort grijs gebied zijn als branche. Dat heeft vele oorzaken. Want wat is nou eigenlijk een event? Dat dagje met het managementteam op de hei? De vergadering? We zijn groot, dat voel je, dat weet je, maar hoe groot? Puur een gebrek aan data, dus daar ga ik ook echt proberen een lans voor te breken. Gedegen onderzoek geeft ons handvatten, maar het zorgt ook voor een vuist naar Den Haag. Toch ben ik van mijzelf niet de persoon met de helikopterview, bij die data moeten we dus krachten bundelen. Ondertussen ligt mijn focus op het keurmerk IDEA en de luiken open te zetten en te delen. Eerst intern, met de leden onder elkaar, maar zeker ook naar buiten toe.’
>> Het complete interview in het komende EventBranche Magazine. Nog geen lid van het grootste platform in de EventBranche. Word dan vandaag nog lid.