16 december 2016

Mensen worden geen lid meer? Eventprofs wel!

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

COLUMN REDACTIE - Het voorwoord van Sjoerd Weikamp in het komende EventBranche Magazine gaat over de nieuwe betekenis van lid worden. 'Hoezo mensen worden geen lid meer? Nee, niet meer van de Vara-gids of de krant die niet mee kan bewegen met de nieuwe wensen van haar lezers.'
<p><a href="/public/ebm_4_2016_voorwoord_inhoud.jpg" onclick="window.open(this.href, '', 'resizable=no,status=no,location=no,toolbar=no,menubar=no,fullscreen=no,scrollbars=yes,dependent=no'); return false;"></a></p>
" src=

Maar hebben we dan niet in de gaten dat juist alles in ons leven draait om lid worden? Ja, we zijn bijna doorgeslagen in het individualisme, maar ondertussen leven we van de communities die we zelf oprichten: 1500 vrienden op Facebook, 2037 followers op Instagram, viral op Snapchat, de grootste discussiegroep op LinkedIN. Daar waar het individu centraal staat in een community, platform of welke club dan ook, daar wil de mens erbij horen. Voor de individuele eventprof willen wij graag dat platform zijn waar je bij wilt horen en dat kunnen we!

Daarom gaat er in 2017 veel veranderen bij EventBranche.nl. De website gaat as we speak op de schop. Leden kunnen straks naast het uploaden met credits, ook naar trainingen, congressen en gesegmenteerde kennis en content. Gastredacteuren komen de redactie versterken. Evenementorganiseren.nl, een compleet nieuwe website, richt zich volledig op de opdrachtgever. Daar ontstaat online een bak aan kennis, tips, innovaties, checklisten in combinatie met het bijhorende aanbod. Want we kwamen erachter dat alleen via Google al bijna 1500 unieke bezoekers per maand via de zoekcombinatie ‘evenement organiseren’ op EventBranche.nl terecht kwamen. Echt antwoord geven op hun ‘open vraag’ deden we niet. Dus al die sporadische opdrachtgevers die een event op hun bordje krijgen (u kent ze allemaal) die krijgen vanaf nu antwoord: met content en kennis én met aanbod! Ondertussen verzamelen ze white papers aan need to know informatie. En dus zitten we middenin de doelgroep, bedienen het individu en zorgen door constante interactie voor de kracht van het deel uitmaken van het grootste netwerkplatform in de branche.

En ons laatste onderdeel? Promotie. Daarvoor blijft EventBranche Magazine en EventBranche.nl als bindmiddel tussen al die individuele eventprofessionals dé plek om in de branche en bij de professionele opdrachtgevers te promoten. Evenementorganiseren.nl maakt het traject van awareness, laden van het merk en conversie compleet. Simpel als het is. Dat we daarbij ook mee moeten in nieuwe uitingen…dat doen we al, bijvoorbeeld met de gewaagde uitingen van MindCenter Vianen, die door het blad heen quotes laat plaatsen, of ss Rotterdam en Van der Maarel eventstyling die prachtige fotospreads durven te plaatsen.

Dus voor kennis, netwerk en promotie: zorg dat u er bij komt, bij EventBranche moet u zijn. Lid worden kan via www.eventbranche.nl/abonneren/

Sjoerd Weikamp - sjoerd@eventbranche.nl