Autonome groei in een platte wereld. Dat credo past
perfect binnen de visie van MenM Events. Op 1 april 2007 opent MenM Events dan
ook zijn deuren in Hong Kong. En dat is zeker geen grap, zo
blijkt.
'1 April. Daar heb ik eigenlijk nog geen moment bij stil gestaan. Ik kan slechts stellen dat MenM Events Azie geen grap is.' Aan het woord is Wim Jansen jr., directeur/ eigenaar van de relatiemarketing-organisatie.
Gateway naar China
'Drie jaar geleden zijn we begonnen met ons kantoor in Spanje. Inmiddels
loopt dit prima. Hong Kong is een logisch vervolg. Het is voor MenM Events
de 'gateway' naar China. Dat is een nieuwe markt waar het mondiale bedrijfsleven
al fors vertegenwoordigd is. En ook in Azië weet men wat relatiemarketing
inhoudt. Inmiddels zijn er al behoorlijk wat bedrijven uit Hong Kong en China
die met regelmaat een beroep op MenM Events doen. Ook werken we lokaal met een
aantal media partners.'
Olympische Spelen
Dat MenM Events juist aan de vooravond van de Olympische Spelen in Beijing start in Hong Kong kan haast geen toeval zijn. 'Het is een samenloop van omstandigheden. Maar natuurlijk is het geen toeval. Over anderhalf jaar, op 8 augustus 2008, om 8 minuten over 8 is het zover (8 is het geluksgetal van de Chinezen). Dan beginnen de Spelen. Met een vestiging in Hong Kong kunnen we net iets meer doen naar onze gasten toe,' vervolgt Jansen jr.
Dat MenM Events juist aan de vooravond van de Olympische Spelen in Beijing start in Hong Kong kan haast geen toeval zijn. 'Het is een samenloop van omstandigheden. Maar natuurlijk is het geen toeval. Over anderhalf jaar, op 8 augustus 2008, om 8 minuten over 8 is het zover (8 is het geluksgetal van de Chinezen). Dan beginnen de Spelen. Met een vestiging in Hong Kong kunnen we net iets meer doen naar onze gasten toe,' vervolgt Jansen jr.
Wereld is plat
'De wereld is plat. Die stelling maakt te samen met autonome groei deel uit van onze visie. De Nederlandse markt is nog altijd ons belangrijkste goed. De wereld wordt echter alsmaar kleiner en in steeds meer delen van de wereld beleeft men een event meer en meer als een relatiemarketing-tool.'
'De wereld is plat. Die stelling maakt te samen met autonome groei deel uit van onze visie. De Nederlandse markt is nog altijd ons belangrijkste goed. De wereld wordt echter alsmaar kleiner en in steeds meer delen van de wereld beleeft men een event meer en meer als een relatiemarketing-tool.'
Lokale personen
'Het is een mooie uitdaging om ook in Azie aan de slag te gaan. Dit gaan we
echter doen met lokale personen die de Aziatische markt goed kennen. Uiteraard
is er veel marktonderzoek aan voorafgegaan. MenM Events is een kerngezond
bedrijf dat alles doet vanuit eigen middelen. Het winnen van de Aziatische markt
lijkt een avontuur, maar is eigenlijk een weloverwogen en logische stap op weg
naar internationalisering van ons bedrijf. Hong Kong is zeker niet het laatste
kantoor dat we over de landsgrenzen zullen openen.'
'Of het niet beter zou zijn te openen op 8 april,' herhaalt de Rotterdammer de vraag. 'Ik respecteer de Chinese cultuur enorm. Maar 1 april lijkt me prima. Geluk dwing je af. Dat doet MenM Events al jaren.'
Oplocatie.nl:
> MenM Events heeft geen
presentatie