
Sinds jaar en dag wordt de Tina-dag gehouden bij Attractiepark Duinrell. Vier jaar geleden hebben Sanoma en Duinrell de organisatie van het evenement samen opgepakt, zonder tussenkomst van een evenementenbureau. LOC 7000 is er later als partner bijgekomen om het logistieke traject uit te stippelen. Zij verzorgden onder andere het podium, geluid en stage management.
Het evenement kan georganiseerd worden zonder hulp van een evenementenbureau, omdat het attractiepark in Wassenaar alle expertise en faciliteiten in huis heeft om evenementen te organiseren. Duinrell heeft een grote technische dienst, EHBO, beveiliging, een eigen decoratieafdeling en eigen eventmanagers. In combinatie met de eventmanagers en professionals met eventachtergronden van Sanoma komt het meidenblad tijdens de Tina-dagen echt tot leven. ‘Drie bedrijven functioneren bijna als één bedrijf tijdens het organiseren van de Tina-dag. Het gaat ons als familiebedrijf om de lange termijn investering. Zo hebben we speciaal voor dit evenement extra faciliteiten gebouwd’, vertelt Dolf Zwaanswijk van Duinrell.
'Beleving'
Tijdens de dagen dat Tina tot leven kwam konden de bezoekers gebruik maken van alle attracties en het subtropische waterparadijs, het Tikibad met meer dan 1 kilometer aan overdekte waterglijbanen. Op vrijdagavond was het waterparadijs alleen toegankelijke voor meiden en zaterdagavond werd er een disco georganiseerd. Op het Tina-plein stonden 18 merken met leuke kraampjes waar de in het roze geklede meiden, naar harte lust onder andere make-up, sieraden en tassen konden shoppen. Bij de boekenmarkt stonden diverse uitgeverijen die signeersessies georganiseerd hadden met de lievelingsschrijvers van de meiden. Ook waren hier natuurlijk boeken te koop met korting. In de Tina Doe Hoek werd de creativiteit van de Tina lezeressen getest. Er werden maar liefst 10 workshops aangeboden van decopatch workshop tot aan cocktail shaken. De Tina-quiz kon gedaan worden op het Tina Terras. Hier kon ook een ontmoeting plaatsvinden met de tekenaars van de Tina-strips. Op de Tina Promenade waren enkele merken met een stand vertegenwoordigt als Rebelista en Hole in the Wall. In het zomertheater was het uitgifte punt van de Tina-tas die iedere bezoeker kreeg. De ouders kregen een goodie bag mee naar huis.
Naast alle bovenstaande activiteiten was er ook een muzikaal programma met een zeer uitgebreide line-up met meer dan 15 artiesten verdeeld over twee dagen. De zonneweide bij het Tiki bad liep bij de meidenband van dit moment, MainStreet helemaal vol en het gegil en enthousiasme van de meiden was tot ver in Wassenaar te horen. Ook Ralf Mackenbach en B-Brave waren een publiekslieveling aan het aantal decibellen te horen. De lezeressen van meidenblad waanden zich tijdens deze twee dagen volledig in de belevingswereld van Tina. Een goed voorbeeld van hoe eventmarketing zou moeten zijn.
Organisatiekracht
Naast de Tina-dagen organiseert Duinrell meerdere evenementen als de Thomas de trein dagen, landgoed van Sinterklaas en Spangas fan-dagen. ‘Wij zijn een locatie met een enorme hoeveelheid faciliteiten en organisatiekracht. Veel concepten en bijzondere evenementen zijn op ons park mogelijk’, vertelt Zwaanswijk.