22 september 2009

Meetingplanners maken kennis met marketingstrategie Disney

Door Marja Tan

Rubrieken

Een select groepje Nederlandse meetingplanners heeft donderdagavond 17 september in Noordwijk kennis kunnen maken met de marketingstrategie van Disney. Dit alles nabij het festivalterrein van het European Sandsculptures Festival dat dit jaar in het teken staat van Disney Prinsessen.




Meeting planners plaatsen de Noordwijkse vlag

Grand Hotel Huis ter Duin, de Hotels van Oranje, NH Conference Centre Leeuwenhorst en Noordwijk Marketing waren initiatiefnemer van het programma. Doel was om op een intieme en kleinschalige wijze te laten zien dat Noordwijk het gehele jaar door geschikt is voor bijeenkomsten waar de elementen educatie, activiteit en klasse hand in hand gaan.

Hong Liem, Executive Marketing Director van Disney Benelux gaf een kijkje in de keuken van de marketingstrategie van Disney. Een strategie waarbij het woord “beleving” een centrale rol speelt. De vertaalslag naar de MICE branche was dan ook snel gemaakt en aan de hand van concrete voorbeelden deden de genodigden bruikbare inspiratie op. Na de presentatie is het gezelschap tussen de Disney Prinsessen zandsculpturen met eigen creativiteit aan de slag gegaan waarna het beste team bij de naborrel in het zonnetje is gezet.

Voor meer informatie over programma’s voor meetingplanners kijk op www.noordwijk.info