
Bulthuis volgt John Kroes op die de afgelopen drie jaar leiding heeft gegeven aan Leiden Marketing. Sinds 2007 bekleedde Bulthuis de functie van general manager bij het Golden Tulip & Tulip Inn Leiden Centre en heeft hij ervaring opgedaan in enkele commerciële functies. Martijn Bulthuis is geen onbekende in de organisatie. Binnen Leiden is hij als bestuurslid betrokken geweest bij de oprichting van Leiden Marketing en is hij al enige jaren bestuurslid bij de Stichting Hoteloverleg Leiden.
De stad Leiden heeft volgens Bulthuis alles in huis voor de congresorganisator, de zakelijke gast en voor de (inter)nationale toerist. 'Mijn visie? Gericht omgaan met je tijd, geld en aandacht en dan voortbouwen op je successen waarvoor John Kroes de basis heeft gelegd. Ik wil de stad verder positioneren en betrokken Stadspartners samen brengen waar ze elkaar kunnen versterken om de stad Leiden nadrukkelijker op de kaart te zetten', aldus Martijn Bulthuis.
Voorzitter van het Bestuur van Leiden Marketing, René de Jong, is erg blij met de komst van de nieuwe directeur. 'Hij brengt veel kennis over Leiden, de congres en toeristische markt mee en beschikt over een groot Leids netwerk. De afgelopen jaren heeft Leiden Marketing onder de leiding van John Kroes belangrijke stappen gezet. Hij laat een stabiele organisatie achter. Nu moeten we doorpakken om de doelstellingen te bereiken die we ons hebben gesteld en die we met partners hebben afgesproken. Wij zien in Martijn Bulthuis de aangewezen persoon om deze vervolgstappen te gaan nemen samen met de medewerkers van Leiden Marketing.'