
Ook al is het IPA Bellwether onderzoek zeer interessant om mee te benchmarken, de Engelse situatie is met de Brexit op zijn minst uniek te noemen, maar de verhoudingen in de budgetten geven een prima beeld van de marketingbudget-verdeling. Daarbij toont het onderzoek aan dat de budgetten voor eventmarketing al 17 (!) kwartalen op een rij groeien. Zelfs nu, met de enorme druk op marketinggeld. Het onderzoek legde namelijk bloot dat slechts 8.6 procent van de bedijrven hun marketingbudget in het laatste kwartaal van 2017 vergrootte. Hier de belangrijkste uitkomsten:
Marketingbudgetten in Q4 2017 in het Verenigd Koninkrijk, percentage van bedrijven dat bepaald marketingbudget in Q4 2017 liet stijgen, per marketingbudget:
- Internet 10.9%
- Events 5.5%
- Main media advertising 1.7%
- Sales promotions -3.0%
- Direct marketing -4.5%
- Market research -5.4%
- Other -5.8%
- PR -6.6%
For 2018/19, nearly 38% of the survey panel are forecasting an increase in marketing budgets, compared to 15% that are anticipating a decline, for a resulting net balance of +23.3%.