Marketing budget onder druk, groei eventmarketing blijft fier overeind

05-06-2018 - EVENEMENTEN ONDERZOEK - Marketingbudgetten staan onder druk, maar hand in hand met de budgetten voor online marketing blijft eventmarketing maar doorgroeien. Dat is de heldere conclusie uit het Bellwether IPA onderzoek onder de grotere bedrijven in Engeland. Daarmee groeien de budgetten voor events en live voor het 18e kwartaal op een rij.

Van de ondervraagde bedrijven gaf 22,9 procent aan dat de marketingbudgetten in zijn algemeenheid groeien, 17,9 procent ziet een krimpend marketingbudget. Resulterend in een 5 procent groei overall, waar het vorige kwartaal nog 8,6 procent groei liet zien. Die 5 procent was het laagste groeipercentage uit de afgelopen 2 jaar.

In het onderzoek is al 35 kwartalen achtereen het 'digital marketing budget' de koploper. Maar in de slipstream blijft eventmarketing dus al 4,5 jaar aanhaken. De netto balans van Internet marketing en Eventmarketing zijn de enige twee in Q1 van 2018 die groei doormaken. (klik op de tabel om veel meer te lezen over het meest recente onderzoek)

 

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®
  1. Switzerland Convention & Incentive Bureau

    Zwitserland is een uitstekende bestemming voor meetings, incentives, congressen of evenementen.
  2. United

    United levert (inter)nationale diensten op het gebied van evenementen, televisie-en multimediaproducties.
  3. UP Events

    Bij UP Events kom je voor de beleving. Na één bezoek wil je meer. En als je terugkomt krijg je weer iets nieuws. To...
  4. Jaarbeurs Media Plaza

    Media Plaza van Jaarbeurs is een van de meest moderne en innovatieve congres- en vergaderlocaties in Europa.
  5. René Pouwelse Advies Regie Productie

    Advies, regie en productie op het gebied van evenementen en audiovisuele ondersteuning

EventBranche supporting partners

 

EventBranche preferred partners