Marketing budget onder druk, groei eventmarketing blijft fier overeind

05-06-2018 - EVENEMENTEN ONDERZOEK - Marketingbudgetten staan onder druk, maar hand in hand met de budgetten voor online marketing blijft eventmarketing maar doorgroeien. Dat is de heldere conclusie uit het Bellwether IPA onderzoek onder de grotere bedrijven in Engeland. Daarmee groeien de budgetten voor events en live voor het 18e kwartaal op een rij.

Van de ondervraagde bedrijven gaf 22,9 procent aan dat de marketingbudgetten in zijn algemeenheid groeien, 17,9 procent ziet een krimpend marketingbudget. Resulterend in een 5 procent groei overall, waar het vorige kwartaal nog 8,6 procent groei liet zien. Die 5 procent was het laagste groeipercentage uit de afgelopen 2 jaar.

In het onderzoek is al 35 kwartalen achtereen het 'digital marketing budget' de koploper. Maar in de slipstream blijft eventmarketing dus al 4,5 jaar aanhaken. De netto balans van Internet marketing en Eventmarketing zijn de enige twee in Q1 van 2018 die groei doormaken. (klik op de tabel om veel meer te lezen over het meest recente onderzoek)

 

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®
  1. Tio University of Applied Sciences

    Wil jij ook evenementen organiseren? Word een talent in het organiseren van evenementen met de hbo-opleiding Hotel-...
  2. Amplify EventMarketing – Let’s Amplify Your Event

    Een evenement moet inspireren, verfrissen en verrassen. Geen zorgen, wel applause. We Amplify your event: Wij...
  3. Switzerland Convention & Incentive Bureau

    Zwitserland is een uitstekende bestemming voor meetings, incentives, congressen of evenementen.
  4. D&B Eventmarketing

    D&B Eventmarketing helpt organisaties hun dromen en ambities te realiseren.
  5. Artishock Events & Marketing

    Slingers ophangen kan iedereen, Artishock houdt zich bezig met het ontwikkelen van evenementen die (of dit nu voor...

EventBranche supporting partners

 

EventBranche preferred partners