28 juli 2011

LiveOnlineEvents komt met Social Media Likes en Dislikes

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

ONLINE EVENTS - Scoial Media en evenementen, een perfecte combinatie met een gouden toekomst. Mits bij correct gebruik, zijn hybride evenementen de toekomst. Des te interessanter is het lijstje met goed en fout social media gebruik bij events. I like!

'Ieder kwartaal delen we voortaan de Likes en Dislikes van het gebruik van social media & evenementen. Geheel subjectief, gedistilleerd uit onze praktijk en dat wat we tegenkomen op andere evenementen', verantwoordt LiveOnlineEvents de lijstjes. Dit is volgens het online events bureau de situatie in de zomer van 2011.

Likes
- offline zichtbaar maken wat via social media online gebeurt
- voor je evenement een hashtag bedenken, ook als je zelf niet twittert
- snel reageren op vragen en opmerkingen via social media, 24/7
- betrouwbaarheid en snelheid wifi netwerk op locatie (laten) testen
- controle loslaten; anderen kunnen altijd en overal reageren
- een evenement als aanleiding gebruiken om te starten met social media
- onderzoeken welke social media je doelgroep gebruikt (ja, dat kan ook Hyves zijn)

Dislikes
- voor ieder evenement een nieuwe LinkedIn Group maken
- een lange of ingewikkelde hashtag kiezen (tot 7 karakters is prima)
- een twitterfountain achter de sprekers op het podium laten zien
- social media vermijden in de hoop dat er niet over je wordt gesproken
- niets doen met social media omdat je denkt dat je doelgroep niets doet
- (teveel) modereren want dat staat haaks op de transparantie die social media juist beoogt



Volgt u EventBranche al op: