
COMMUNICATIE ONLINE EVENTS - De Amsterdam Fashion Week opende met een interactieve show van MaryMe-JimmyPaul in de Westergasfabriek. Tijdens de 'Wet’n Wild' zomer show kon het publiek, via mobiele telefoon, direct en anoniem reageren op de getoonde creaties. De Londense ontwerpers kozen bewust voor deze benadering en lieten zo weten open te staan voor een ieders mening.
Per creatie kon het publiek reageren via SMS, internet en Twitter, met 'Love it!' of 'Hate it!'. De resultaten werden direct op een scherm op de catwalk getoond. Vodafone gaf het bedrijf Sendsteps de opdracht om deze interactieve ondersteuning mogelijk te maken. 'Rages en trends worden vaak geboren op straat. Op deze manier betrek je niet alleen ‘de kenners’, maar juist ook het grotere publiek bij het werk van designers', aldus Sendsteps Directeur Coumans. Aan het einde van de show werd de meest geliefde en de meest gehate creatie nog een keer getoond. De 800 gasten konden in één woord hun reactie insturen over de show.