Libéma heeft verspreid over heel Nederland diverse
locaties. Tot voor kort werkten deze locaties voor de buitenwacht compleet
zelfstandig. Maar daar is nu verandering in gekomen. Libéma heeft haar eigen
kracht ontdekt en presenteert zich nu met 150.000 vierkante meter evenement- en
beursvloer.
Yvette Molin en Tim Rijper met de nieuwe
brochure
Libéma presenteerde haar
koerswijziging halverwege juni op het Ordina Open
Tennistoernooi aan tientallen relaties en prospects. Waar de locaties in eerste
instantie nog zelfstandig naar buiten traden, knalt Libéma nu onder de
noemer Beurzen en Evenementen met krachtige termen als 150.000
vierkante meter en landelijke dekking naar buiten. Daarnaast zijn
de salesactiviteiten van de locaties gecentraliseerd.
Brabanthallen niet Libéma A
De eerste reacties bleken allemaal positief. 'Veel mensen waren verbaasd.
Bijna niemand wist dat het zo omvangrijk zou zijn', vertelt Marketing en
Salesmanager Yvette Molin. Overigens behouden de diverse locaties hun eigen
naam. 'Het is absoluut niet zo dat de Brabanthallen of IJsselhallen nu opeens
Libéma A en B gaan heten.'
Unieke positie claimen
Het lijkt allemaal een logische stap voor een bedrijf dat
beschikt over een landelijke dekking en een enorm aantal vierkante meters
om jezelf op deze manier te profileren. 'Je werkt een hele tijd en dan
realiseer je niet altijd je eigen positie. Maar die unieke positie claimen we
nu. Nu wij het hebben ontdekt, mag de rest van de wereld het ook weten', lacht
Molin om de logische stap.
Over de opkomst van regionale beurzen en evenementen, een
cultuuromslag, betrokkenheid, de logische keuze en inzetten op
bestaande klanten meer in FZ Magzine nummer 3..