3 augustus 2007

Libéma claimt eindelijk eigen unieke positie

Rubrieken

Libéma heeft verspreid over heel Nederland diverse locaties. Tot voor kort werkten deze locaties voor de buitenwacht compleet zelfstandig. Maar daar is nu verandering in gekomen. Libéma heeft haar eigen kracht ontdekt en presenteert zich nu met 150.000 vierkante meter evenement- en beursvloer.
Yvette Molin en Tim Rijper met de nieuwe brochure
Libéma presenteerde haar koerswijziging halverwege juni op het Ordina Open Tennistoernooi aan tientallen relaties en prospects. Waar de locaties in eerste instantie nog zelfstandig naar buiten traden, knalt Libéma nu onder de noemer Beurzen en Evenementen met krachtige termen als 150.000 vierkante meter en landelijke dekking naar buiten. Daarnaast zijn de salesactiviteiten van de locaties gecentraliseerd.
Brabanthallen niet Libéma A
De eerste reacties bleken allemaal positief. 'Veel mensen waren verbaasd. Bijna niemand wist dat het zo omvangrijk zou zijn', vertelt Marketing en Salesmanager Yvette Molin. Overigens behouden de diverse locaties hun eigen naam. 'Het is absoluut niet zo dat de Brabanthallen of IJsselhallen nu opeens Libéma A en B gaan heten.'
Unieke positie claimen
Het lijkt allemaal een logische stap voor een bedrijf dat beschikt over een landelijke dekking en een enorm aantal vierkante meters om jezelf op deze manier te profileren. 'Je werkt een hele tijd en dan realiseer je niet altijd je eigen positie. Maar die unieke positie claimen we nu. Nu wij het hebben ontdekt, mag de rest van de wereld het ook weten', lacht Molin om de logische stap.
Over de opkomst van regionale beurzen en evenementen, een cultuuromslag, betrokkenheid, de logische keuze en inzetten op bestaande klanten meer in FZ Magzine nummer 3..