
Volgens de jury van de Cross Media Award is de Libelle Zomerweek de meest impactvolle en grootste in zijn soort. Net als de Gouden Giraffe jury werd de Libelle Zomerweek geroemd voor het jarenlange bestaan, de doorontwikkeling en het feit dat het evenement na jaren nog altijd zorgt voor de overbrugging van de 'oude' en nieuwe generatie Libelle-fans. Crossmediaal gezien, gebruikte Libelle onder meer het blad, het event zelf, maar ook Libelle TV en VR video's.
In de Cross Media Event categorie was ook de Albert Heijn genomineerd, een case waarmee de supermarktketen begin dit jaar nog de publieksprijs van de Gouden Giraffe binnen sleepte:
Genomineerden:
Albert Heijn | Allerhande Kerstfestival
Vertigo 6 | FIFA 17 Xperience
Viacom | MTV Music Week
VIRTUE | Keep Walking Colombia
Ruim voor het awardgeweld was EventBranche.nl zelf ook aanwezig op de Libelle Zomerweek en maakte daar haar eerste EventBranche TV Doc, over het ongekende succes van de Libelle Zomerweek: