5 november 2013

Laagdrempelig concept voor een hybride event: de Nieuwjaars Talkshow

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

ONLINE COMMUNICATIE HYBRIDE EVENTS - Een laagdrempelige kennismaking met hybride events waarmee u met meer mensen, langer en directer in gesprek raakt rondom de traditionele Nieuwjaars speech? Het kan door de samenwerking van 4 partijen, die samen het hybride concept de Nieuwjaars Talkshow in de zakelijke markt zetten.

'Hybride events staan met stip in de ‘’event trend top 5’’. Maar lang niet iedereen weet wat een hybride event is, wat je ermee kunt en wanneer de inzet van hybride slim is. Wij kunnen als hybride-experts nog meer lezingen geven, video’s maken of blogs schrijven, maar de beste manier om hybride te ervaren is zelf meedoen of zelf organiseren. En daarom presenteren vier hybride professionals gezamenlijk de Nieuwjaars Talkshow', aldus één van de initiatiefnemers Gerdie Schreuders van Live Online Events.

Concept
Schreuders schetst het concept van de hybride nieuwjaars talkshow: 'Maak samen met je managementteam een 45 minuten durende interactieve online TV show vanaf het hoofdkantoor. Proost vervolgens met medewerkers, partners en/of klanten in Nederland of waar dan ook ter wereld op het nieuwe jaar. De hybride Nieuwjaars Talkshow is kostenbesparend, levert blijvend video materiaal op, geeft kans om vragen te stellen aan directie (vooraf & tijdens), levert inzicht op in dat wat speelt bij medewerkers/klanten en verbindt mensen over locaties heen.'

De Nieuwjaars Talkshow is een initiatief van Gerrit Heijkoop (HCIBS), Marcel van Overveld (Peoples Corner), Sander Hoksbergen (StreamCo) en Gerdie Schreuders. 'We werken al wat langer informeel samen, maar dit is de eerste keer dat we ook gezamenlijk als hybride team naar buiten treden.'