festival eten
30 juli 2025

Kraft Heinz en Live Nation slaan de handen ineen

Rubrieken

The Kraft Heinz Company en Live Nation, wereldleider in live entertainment, kondigen vandaag een meerjarige samenwerking aan. Hiermee brengt Kraft Heinz zijn iconische merken naar miljoenen fans in 80 Live Nation-locaties verspreid over de VS. De samenwerking zorgt voor meeslepende momenten waarin fans hun favoriete producten van Kraft Heinz kunnen beleven, te beginnen deze maand op Lollapalooza.

Als onderdeel van deze nieuwe samenwerking wordt Kraft Heinz de Officiële Smaakmaker en het Officiële Mac & Cheese-merk van deze geselecteerde Live Nation-locaties. Populaire producten van Kraft Heinz worden geïntegreerd in de menu’s en eetervaringen bij concerten, festivals en evenementen gedurende het hele jaar. Denk aan HEINZ Ketchup, Mosterd, Relish en meer, evenals KRAFT Deluxe Mac & Cheese. De samenwerking gaat van start op Lollapalooza van 31 juli tot 3 augustus, waar HEINZ optreedt als presenting sponsor van Chow Town, de culinaire hotspot van het festival.

‘Door samen te werken met Live Nation kunnen we onvergetelijke ervaringen creëren waarin eten, livemuziek en entertainment samenkomen’, zegt Peter Hall, President of Elevation, North America bij Kraft Heinz. ‘Als onderdeel van onze bedrijfsstrategie blijven we zoeken naar manieren om consumenten te bereiken waar ze ook eten - buiten de keuken dus, zoals op muziekfestivals en concerten. Deze samenwerking met Live Nation is daar een perfect voorbeeld van, waarbij we onze geliefde sauzen onder de aandacht brengen van muziekliefhebbers in het hele land.’

Festivals en evenementen vol foodies

Uit recente inzichten van Live Nation blijkt dat bijna de helft van de fans zichzelf als foodie beschouwt, en dat ongeveer twee derde van hen tijdens shows openstaat voor het proberen van nieuwe smaken. Deze samenwerking sluit perfect aan op de restaurant-, hospitality- en reispartnerschappen van Kraft Heinz en helpt het bedrijf om consumenten op nieuwe plekken te ontmoeten en interactie te creëren op het kruispunt van eten en entertainment.

‘Eten is een essentieel onderdeel van de fanbeleving en we zijn enthousiast om Kraft Heinz - een van de meest geliefde namen in de voedingsindustrie - te verwelkomen als partner’, aldus Russell Wallach, Global President, Media & Sponsorship bij Live Nation. ‘Deze samenwerking weerspiegelt onze toewijding om de eetervaring in onze locaties naar een hoger niveau te tillen, terwijl we merken een betekenisvolle rol geven in de momenten die fans het meest koesteren.’