Krachtig+document+over+de+toekomst+van+de+experience+economy%3A+%27Events+will+be+back%27
Nieuws

Krachtig document over de toekomst van de experience economy: 'Events will be back'

EXPERIENCE MARKETING LIVE COMMUNICATIE - Alessia Clusini van Trybesagency.com schreef een krachtig longread artikel over de toekomst van de experience economy, eventmarketing en live communicatie. Meerdere toonaangevende experience-experts komen aan het woord en neem ook jou mee naar een helder toekomst beeld: 'Events will be back! We will always crave social experiences.'

Het artikel The Future of Experiences and Events Summit is een must read voor alle eventprofessionals en opdrachtgevers. Aan het woord komen onder andere Albert Boswijk (These experiences will form the next stage where value is created), Joe Pine ('Events will be back!), Ruud Janssen (You don’t know what you miss until it’s no longer there) en Julius Solaris. Met de visie van de diverse experts krijg je wat houvast om de toekomst in te kunnen en trekt de auteur onder meer deze conclusie: 

'Live en experience events of merkervaringen werken vanwege drie belangrijke factoren:

1. Ze moeten mensen betrekken

2. Ze moeten je raken tot in je hart

3. Ze moeten uniek zijn, een beetje speciaal

Maar het is de eerste waar ik steeds aan denk en dat heeft geholpen bij het vormen van het belangrijkste antwoord op de vraag 'hoe stel ik mijn live evenementen en merkervaringen voor na COVID-19?' Mensen. Mensen en de betrokkenheid van mensen lijken alles beter te maken.

'Weet je wanneer de komiek de arme ongelukkigen op de eerste rij uitkiest? Hilarisch. Het Boiler Room-concept om mensen achter de DJ te hebben, ik ben niet de enige die graag de zich ontvouwende verhalen op de achtergrond ziet. Teams in de Duitse Bundesliga plaatsen kartonnen gezichten van fans in de stoelen en nemen ook opgenomen supportersgeluid op in hun uitzendingen in een poging mensen te 'involven'. Heb je ooit een sitcom-aflevering gezien zonder het ingeblikte gelach? Pas dan realiseer je je hoe vreselijk tv kan zijn en hoe belangrijk fans en mensen zijn. We hebben mensen nodig. Mensen brengen het geluid, de vibes en de gedeelde ervaringen. Zonder mensen verlies je de impact, en dat is waar het bij live-evenementen om draait, of het nu gaat om klantgerichte activaties of interne conferenties over werknemersbetrokkenheid.' 


'Om deze hoofdreden denkt mijn collega Oliver dat events uiteindelijk weer zullen eindigen waar ze gebleven waren.'  

'Ze worden weer geweldig. Ja, de technieken die worden gebruikt om een ​​boodschap te verspreiden buiten de aanwezigen, zullen een grotere rol spelen, maar bij elk event dat het verspreiden waard was, gebeurde dat al. Maar dit zal alleen gebeuren nadat events geconfronteerd worden met wat hij eerder voor ons beschreef als de dappere nieuwe wereldfase, een periode 'waarin de events die plaatsvinden een grotere betekenis en een meer holistisch doel zullen hebben voor degenen die aanwezig zijn en degenen die organiseren.'

'En dat besef is denk ik onze delta, onze grote les, op de harde manier geleerd tijdens de COVID-19-spoedcursus. Deze culturele verschuiving wordt ook weerspiegeld door Erika Brulé, Executive Producer Experiential Marketing & Events, met eerdere ervaring bij wereldwijde bedrijven zoals Apple en Airbnb, toen ze een van de resultaten van de Corona-crisis beschreef die van invloed is op onze industrieën:

Optisch liggen events en experiences de komende tijd onder de loep. Met alle ontslagen en nu al 44 miljoen werklozen in Amerika zullen consumenten meer dan ooit naar events en experiencese kijken door de bril van het 'menselijk kapitaal'. Dus moeten bedrijven en merken events super goed en weloverwogen managen, anders kost het bedrijven letterlijk en figuurlijk heel veel. 'Dat bedrijf heeft toch nog X procent van de werknemers ontslagen en nu geven ze zo'n enorm bedrag uit aan een event of experience? De consument trekt dan al snel de conclusie: profit voor people...'

Het hele artikel lezen: The Future of Experiences and Events Summit

 

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.