Kikid%3A+project+waar+experience+marketing+educatie+versterkt+krijgt+subsidie
Nieuws

Kikid: project waar experience marketing educatie versterkt krijgt subsidie

LIVE COMMUNICATIE EXPERIENCE MARKETING - Dat live communicatie, eventmarketing en belevingscommunicatie aan een ongekende opmars bezig is, dat mag geen geheim meer zijn. Wat mooi is om te zien: de live vorm, de communicatie door middel van experience zie je echt overal terug. Niet alleen bij merken, bedrijven of organisatie, maar ook in het onderwijs. Mooi voorbeeld? Kikid waar jongeren geraakt worden door andere jongeren.

Eerder al keek EventBranche.nl mee over de schouder van Eric de Groot: Meeting design lessen blijken ideaal spoorboekje voor hoger onderwijs Dit keer is het Gouden Giraffe Event Awards-jurylid Mark Miedema, tot voor kort de eventmarketing-man binnen Sanoma, maar nu zakelijk directeur bij Kikid, een educatief project waarbij beleving, experience en live zorgen voor een indrukwekkend staaltje impact-educatie. Kikid trok ook de aandacht van het VSBfonds. Zij deden onlangs een donatie ten behoeve van het project.

Kikid kan met behulp van VSBfonds investeren in groei en impact

Alle leerlingen in Nederland in hun kracht! 


'Kikid gaat nog meer leerlingen bereiken, gaat nog meer jongeren experts opleiden én gaat nog meer investeren in innovatieve en effectieve educatieve projecten', laat Mark Miedema weten. Sinds 2007 maakt Kikid theater educatieprojecten, projectweken, trainingen, lesmaterialen en ouderavonden en voert die uit op scholen in het middelbaar onderwijs. Rondom 5 belangrijke maatschappelijke thema’s hanteert Kikid een uniek en bewezen concept. De theater educatieprojecten van Kikid worden ontwikkeld met jongeren en uitgevoerd door jongeren. Deze rolmodellen staan qua leeftijd en (diversiteit in) achtergrond dicht bij de leerlingen die deelnemen aan de programma’s. Docenten vertellen steeds weer dat de Kikid-rolmodellen hun leerlingen rondom de door Kikid behandelde thema’s echt bereiken. Iets dat hen ondanks alle inspanningen lastig lukt. De 5 thema’s van Kikid zijn: seksualiteit & relaties, geld en schulden, alcohol, social media & cyberpesten en seksuele identiteit & gender diversiteit.

Relevantie
De pay-off van VSBfonds is “Iedereen doet mee”. VSBfonds ziet de maatschappelijke relevantie van de wijze waarop Kikid met jongeren in contact komt: “VSBfonds ondersteunt maatschappelijke initiatieven waarbij mensen zichzelf ontwikkelen èn elkaar versterken. Bij de aanpak van Kikid is dit bij uitstek het geval; de kracht die jongeren hebben om met elkaar over lastige thema’s te praten en van elkaar te leren wordt niet alleen benut maar ook versterkt. We hebben veel vertrouwen in de meerwaarde die Kikid biedt aan scholen en hun leerlingen en hopen dat onze bijdrage helpt om die meerwaarde verder te vergroten.”

Innovaties
In het bijzonder worden er investeringen gedaan in de (door) ontwikkeling van de Kikid School, de Kikid Academie én het Kikid Lab.

  • Kikid School: Met behulp van een doorlopende leerlijn kunnen scholen structureel inzetten op het vergroten van de weerbaarheid van de leerlingen. Verschillende bestaande interventies van Kikid zullen worden doorontwikkeld en aangevuld tot een elkaar versterkend doorlopend geheel.
  • Kikid Academie: De jongerenexperts die bij Kikid aan de slag gaan volgen een intensief traject waarin zij leren over de specifieke thema’s, kennisoverdracht, gespreksvaardigheden en, heel belangrijk, zichzelf.
  • Kikid Lab: een door jongeren gevoed expertisecentrum voor innovatieve interventies en onderwijsmiddelen. Hier worden nieuwe producten en uitbreidingen op bestaande programma’s ontwikkeld en getest. De kraamkamer: van idee tot uitvoering.

Een voorbeeld van een projectweek:

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.