
'We hebben vijf goede jaren gehad. In onze constante groei kwam er wel een aantal knelpunten bloot te liggen. Zo is het kantoor te klein en heeft ook de keukenopslag ruimte tekort, maar de hoofdreden voor de verdubbeling van onze capaciteit is het martkpotentieel voor grote plenaire congressen en bijeenkomsten. In de nieuwe locatie plaatsen we flexibele wanden, waardoor er naast een plenaire zitting van 400 man, ook ruimte is voor kleinere subgroepen. We blijven dus niet vissen in dezelfde vijver, maar boren ook een nieuwe markt aan', aldus het tandem achter de multifunctionele evenementenlocatie.
Rekensom
Kameryck is volgens Voorn en Haagen een succes door een eenvoudige rekensom: Mensen + Locatie/ligging + Formule. 'Onze mensen, inmiddels 15 fte's, barsten van het enthousiasme, toewijding en passie. Volgens Hans heeft dat ook te maken met het feit dat deze locatie volledig in eigen beheer is. Mark en ik zijn het hart en de ziel en die lopen hier altijd rond', aldus Voorn. 'De locatie spreekt voor zich: dichtbij Amsterdam, dichtbij Utrecht, gratis 350 parkeerplaatsen, prachtig gelegen in het groen, gratis shuttlebus, Pitch & Putt Baan en ga zo maar door. De formule is er op gericht om zowel de particuliere als de zakelijke markt te bedienen. Daarom is de huidige accommodatie ook ingedeeld in taartpunten en kunnen groepen daardoor handig gescheiden worden en iedereen toch privacy heeft. Zo kunnen wij in het weekend goed een feest voor oma die 80 is geworden huisvesten maar ook bruiloften en andere partijen tegelijk laten plaatsvinden. Ook voor de zakelijke markt kunnen we meerdere groepen tegelijk onderbrengen, zo doen we veel vergaderingen, bedrijfsuitjes en bedrijfsfeesten, aldus Voorn. 'Multifunctionaliteit is hier het toverwoord', zegt hij, 'en daardoor hebben wij een goede bezetting en een stevig draagvlak voor deze nieuwe investering.'
Luchtfietserij
Zonder arrogant te willen zijn, of van luchtfietsterij te worden beticht, gelooft het tweetal heilig in de uitbreiding. 'In verhouding hadden we een omzetpiek in de periode mei-oktober. Met de uitbreiding kunnen we ook de eerste en laatste maanden van een jaar op een hoger omzet niveau krijgen door de nieuwe doelgroep aan te boren, verteld Haagen. Daarnaast hebben we regelmatig nee moeten verkopen en zo is een bakje gemiste kansen ontstaan. Ook die potentiele klanten kunnen we nu iets bieden.' De locatie in Kamerik hoopt de nieuwbouw eind 2012 af te ronden.