5 april 2013

Jupiler vermarkt zichzelf dankzij publieksevenementen

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

EVENTMARKETING - Evenementenorganisatie Ev’Hands en het Belgische biermerk Jupiler hebben hun samenwerking verlengd met drie jaar. Ev’Hands is organisator en uitvoerend producent van diverse festivals in het Oosten van Nederland, waaronder Dauwpop en Ribs & Blues. 'Jupiler wil graag via sterke evenementen in contact komen met de consument', aldus de marketeers van het biermerk.

Jean-Jacques Velkeniers, Marketing Director van AB InBev, de brouwerijgroep van Jupiler: 'Vanuit het Zuiden is Jupiler sterk in opmars richting het Oosten van het land. Dauwpop en Ribs & Blues zijn toonaangevende festivals in deze regio en passen daarom perfect bij ons merk.'

Het biermerk legt haar eventmarketingstrategie bloot: 'In een uitdagende Nederlandse biermarkt die over de langere termijn dalende is weet Jupiler tegen deze trend in meer volume te verkopen. Gesteund door een zeer sterke basis in het zuiden als meest favoriete merk is Jupiler vastbesloten haar positie richting het Noorden te versterken. Jupiler wil graag via sterke evenementen in contact komen met de consument. De belangrijkste pilaren voor Jupiler zijn daarbij de platformen voetbal en muziek. Deze platformen bevatten dezelfde sterke waarden als het merk Jupiler (dynamisch, ruw, mannelijk, competent, zelfvertrouwen). Jupiler begrijpt als geen ander merk de codes en rituelen die mannen hebben. Het track record wijst het uit dat steeds meer zeer aspirationele/aansprekende partijen binnen voetbal en muziek een partnership met Jupiler aan willen gaan.'

Rob Telgenkamp, eigenaar van Ev’Hands, over het partnership met Jupiler: 'Wij werken graag samen met merken die een actieve bijdrage leveren aan de beleving op onze evenementen. Jupiler richt zich nadrukkelijk op livemuziek en neemt veel initiatief op dit gebied. Zo organiseren we gezamenlijke acties en is de Jupiler Mainstage op Dauwpop een grote blikvanger.’

Poppodia waar Jupiler wordt geschonken zijn onder andere Tivoli, Effenaar en Doornroosje. Bij festivals vooral poprock (o.a. Rock Werchter, Parkpop, Bospop, Bevrijdingspop) en dance (o.a. Dance Valley, Dancetour, Emporium). In de Randstad is Jupiler vanaf dit jaar ook sponsor van het nieuwe meerdaagse festival Rotterdam Unlimited en Bevrijdingsfestival Den Haag.