Joop Koekkoek overleden op 68-jarige leeftijd

08-07-2011 - ARTIESTENBUREAU - Joop Koekkoek, een van de pioniers uit de eventbranche zeker op het gebied van artiesten- en theaterbureaus, is donderdag 7 juli op 68-jarige leeftijd na een kort ziekbed overleden.

Op de site van Artiestenmanagement Koekkoek wordt op gepaste wijze het ontvallen van een van de grondleggers van de evenementebranche openbaar gemaakt: 'Tot onze grote verslagenheid vernamen wij het bericht dat Joop Koekkoek na een kort ziekbed is overleden. Hij was één van de pioniers en godfathers van de artiesten- en theaterbureaus in Nederland en oprichter van ons bedrijf.'

Will Geerling, vriend en collega, legt aan EventBranche.nl uit wat Joop Koekkoek heeft betekend voor de eventbranche: 
'Joop is 50 jaar geleden begonnen met het verkopen van bandjes in de Zaanse horeca sector. Hij heeft menig, toen onbekend nu zeer succesvol, artiest op weg geholpen. Joop had een uitstraling van “het komt wel goed” en meestal was dat ook zo. Joops bedrijf groeide verder tot een bedrijf van formaat en hield zich later ook bezig met het organiseren van grote evenementen zoals de 4daagse in Nijmegen. Vorige week heb ik een mailing gestuurd naar vele oud-collega theater-, artiesten- en evenementenbureaus met betrekking tot de toestand van Joop. Ik heb opvallend veel reacties teruggekregen met een lach en een traan. Voor alle collega’s was Joop een aparte vogel ( What’s in a name ? ) met een soms bijzondere maar absoluut eerlijke manier van werken. Joop was een lieve man, die soms impulsief te werk ging. Ook vaak met geniale en compleet vernieuwende ideeen. Meestal ging dat goed maar soms in een enkel geval ook niet ( al vond hij zelf van wel want Joop had altijd gelijk, vond hij zelf ). Maar op Joop kon je niet kwaad worden. Althans niet lang. Want Joop deed alles oprecht. Joop was eigenlijk de Teddybeer uit het vak.
 

De meest dierbare anekdote van Will Geerling over Joop Koekkoek:
'Ik heb bijna 9 jaar met Joop op kantoor gezeten. Dat is op zich al één anekdote van 9 jaar.
Een uitspringer is toch wel de dag dat ik in 2006 voor me zelf (moest) beginnen. Ik werkte ook wel vanuit mijn huis en probeerde op een dag in te loggen op de emailaccount van Joop Koekkoek Artiestenmanagement. Dit lukte maar niet, waarop ik Joop belde of hij wellicht wist wat er aan de hand was. Jaaaaa....sprak Joop...Ik heb het bedrijf een beetje verkocht. Ik wist dat het er eens aan zat te komen, maar dit was erg plotseling. Joop wilde wat meer rust en de gelegenheid deed zich voor, tot een goede overnamedeal. Gelukkig had ik zoveel geleerd bij Joop (vaak hoe het wel moet en soms hoe het niet moet) dat ik mijn eigen bedrijf snel op de rails had. Een week later hingen we alweer gierend van het lachen aan de telefoon, want zoals eerder aangegeven was het niet mogelijk om kwaad te zijn op Joop. Sindsdien hebben Joop en ik iedere week wel gebeld met elkaar. Joop wilde toch graag op de hoogte blijven, want helemaal loslaten kon hij het vak ook niet. Ik heb veel geleerd van Joop en dan met name de “het komt wel goed” mentaliteit. We zullen Joop missen.'
 

Namens onze lezers wenst EventBranche.nl familie en vrienden veel sterkte toe. Onder dit bericht kunt u eventuele condoleances kwijt. Wij zullen er voor zorgen dat dit bij de juiste mensen terecht komt.

28 Reacties

Met het overlijden van Joop Koekkoek verliest de branche een zeer markante persoonlijkheid. De altijd vrolijke Joop met zijn spitsvondige opmerkingen is niet meer. Ik denk met veel plezier terug aan hem. Veel sterkte teogewenst aan de familie en vrienden van Joop met het verwerken van dit verlies.
Wim van Herwijnen.
Artiestenbureau Rotterdam @ 08-07-2011 12:33 uur
Ik hoop over enkele weken dit prachtige vak in te stromen. Dhr Koekkoek was één vande eerste personen waar onze docente entertainment over sprak. Zijn naam nooit vergeten en heb altijd begrpen dat het een markant figuur was binnen de eventworld, mooi dat daar op deze manier ook even aandacht aan besteed wordt. HighProfile.nl heeft het bericht inmiddels ook zag ik en zo hoort dat ook. Sterkte voor familie en vrienden. Sebas.
Sebastiaan Janssen @ 08-07-2011 14:15 uur
Juist met Joop Koekkoek heb ik m'n allereerste gesprekken gehad toen ik bij FZ (Feestelijk Zakendoen) 12 jaar geleden begon. Joop was een van de allereerste adverteerders (25 jaar geleden)van dit eerste vakblad over evenementen. Dit is hij ook altijd blijven doen. Mijn gesprekken met hem waren altijd oprecht en uiterst plezierig. Ik wens zijn familie veel sterkte toe.
Mark Wichmann, EventBranche.nl
Mark @ 08-07-2011 14:44 uur
Goed dat jullie als de aller eerste hiervan melding maken (juist)als oud FZ-gedienden!Een verlies voor de branche.
Ik wens zijn familie en betrokkenen veel sterkte toe. Jammer.
André @ 08-07-2011 14:56 uur
Wat een gemis. Markante man met een uniek stemgeluid. Straalde rust uit.
Veel boekingen van Joop gehad voor onze
country artiesten. Dank Joop voor dit alles maar vooral ook voor de leuke gesprekken.

Cor & Greet Sanne
CMS Productions
Mozartlaan 43
2421 VC Nieuwkoop
CMS PRODUCTIONS @ 09-07-2011 10:33 uur
Iemand uit het oog verliezen, is veelal niet te vermijden. Sommige mensen zitten echter voor altijd in je hart en zijn onvergetelijk, zo ook mijn vriend Joop Koekkoek. Vaarwel
han meijer @ 09-07-2011 13:05 uur
Beste mensen,

Ik heb mijn best gedaan om zo veel mogelijk oude contacten van Joop te achterhalen, en heb er veel gevonden en gemaild. Natuurlijk zijn er altijd mensen bij die ik ben vergeten of niet kon vinden. De uitvaart is a.s. Woensdag 13 Juni in Krommenie. Mocht u hierbij aanwezig willen zijn dan verneem ik dit graag. Ik zorg dat u dan alsnog een kaart krijgt. Ik ben op deze dag ceremoniemeester en ben bereikbaar per mail op info@geerling-evenementen.nl of 043 6010345
Will Geerling @ 09-07-2011 14:19 uur
Ik wens de familie heel veel steun toe.
Ik heb in mijn leven voor twee Jopen gewerkt, natuurlijk Joop van den Ende en Joop Koekoek, eerlijk is eerlijk,De laatste was eerder, de eerste maakte me beroemder maar ze waren allebei wel uit hetzelfde hout gesneden. Artiestenhout!

Dag Joop.....
Henny Huisman
Henny Huisman @ 09-07-2011 15:22 uur
Ik heb in de jaren 80 veel voor hem mogen werken met destijds onze drive-in show. Mooie tijd was dat, we hadden het nog wel eens over tijdens de FZ borrels.
Ik wens alle nabestaande het beste en sterkte toe met dit grote verlies.

Fons Thiesen
Fons Thiesen @ 09-07-2011 16:57 uur
Ik wens de familie heel veel sterkte toe in deze moeilijke tijd.
Ruth DRSSB
ruth Suvaal Lansheuvel @ 10-07-2011 01:15 uur
Van harte gecondeleerd met het overlijden van Joop. Familie en vrienden sterkte de komende tijd.
Jacq van Loon
Jacq van Loon @ 10-07-2011 13:08 uur
Joop was drie jaar mijn werkgever (een hond heeft een baas, zei hij altijd)en heeft mij de kneepjes van het vak áchter de schermen bijgebracht. Daardoor ben ik het werk áchter de schermen bijna nog leuker gaan vinden dan er voor.
Op kantoor werd hard gewerkt, maar ook vooral hard gelachen. Zoals Joop was er maar één. De laatste der Mohikanen.

Mijn oprechte deelneming voor de familie en vrienden.
Sanna v Tets-Jonkhart @ 11-07-2011 21:10 uur
Lieve Joop,

Had ineens na jaren weer contact met je en hoopte je binnenkort eens te zien...Helaas heeft het lot anders besloten en kom ik jou en je familie morgen gedag zeggen op je begrafenis!!Optimist tot het aan het eind van je levensdagen,mooie kerel!!!Zoals je in het surinaams jezelf noemde"Dorpoeman foe a Krommenie" mi e taki joe Odi mi gudu!!Gado sa loekoe you boeng!!!X Glenda
Glenda Peters @ 12-07-2011 09:49 uur
Een persoonlijkheid waar je, letterlijk en figuurlijk, niet om heen kon!
Grappig, rustig maar bijzonder alert en adrem!
Jammer dat hij er niet meer is.
Heel veel sterkte voor de familie.
Warme groet,
Bianca (KB Events & Artists Agency)
Bianca von der Oelsnitz @ 12-07-2011 15:21 uur
Altijd leuke gesprekken gehad met Joop, tijdens mijn FZ-periode.
Hij was dol op de Achterhoek en vond het heerlijk om daar vakantie te vieren.
Veel te jong overleden!
Ik wens zijn naasten veel sterkte.

Nelleke Kudrewicz @ 12-07-2011 15:23 uur
Lieve Joop,
Joop, jij was een geweldige kerel! Wat heb ik met je gelachen! Onze eerste samenwerking was tijdens het 6 weekse Pierfestival in Scheveningen in 1976. jij leverde o.a. de Steelbands die toen helmaal "hot" waren. Het was mijn eerste echt grote evenement en ik snapte er toen nog weinig van. Het werd echter een groot succes en jij stond mede aan de basis.
Dank je wel voor vriendschap, altijd keurig zaken doen en vooral je onvoorstelbare humor die ik nooit zal vergeten!
Je had nog langer bij ons moeten blijven!
Vaarwel vriend!
Harry de Winter
Harry de Winter - Master In Event Management @ 12-07-2011 15:32 uur
Beste Familie, vrienden en collega's van Joop. veel sterkte met het plotselinge verlies van Joop. Onze gemeende condoleance.
Medewerkers van Totaal Theater
Marc Romers @ 12-07-2011 15:37 uur
Joop heeft veel te kort van zijn 'relatieve' vije tijd kunnen genieten. Een markante man met een grote dosis humor en een niet aflatend optimisme. Als er ooit een boek wordt uitgebracht over onze branche in de laatste 20 jaar van de vorige eeuw, vedient Joop daar een uitgebreid en prominent hoofdstuk in.
Veel sterkte voor Nora en de kinderen.
Jan van Ingen @ 12-07-2011 15:58 uur
als een ster bij heldere hemel, plost en weg. Joop je bent groot, een pracht kerel.Jij en ik jaren 70/80 mee geholpen aan de carriere van Hans Klok, Bartje Boos en Telekids.Lieve Fam wens jullie veel kracht en sterkte toe.. Wouter Ruarus
Prof Drabb/Wouter Ruarus @ 12-07-2011 16:14 uur
Beste Joop rust zacht. Onze leuke gesprekken zal ik nooit meer vergeten.
De familie gecondoleerd namens het team van Uniek Media
Martin van Leeuwen Uniek Media @ 12-07-2011 17:10 uur
De meest kleurrijke artiestenmanager (met letterlijk kleurrijke artiesten) is niet meer onder ons.

Altijd als ik Joop belde dan begon hij spontaan het Friese volkslied voor me te zingen.

Hoe enorm verdrietig het overlijden van Joop ook is; een glimlach is niet te onderdrukken wanneer je hem op je netvlies krijgt. Fantastische man!
Theo de Ridder @ 12-07-2011 17:13 uur
@ 12-07-2011 17:37 uur
Met weemoed denk ik terug aan onze FZ reizen.We hebben ontzettend veel plezier gehad, Altijd correct en goedgemutst,het ga je goed mijn vriend...
Veel sterkte voor de familie en nabestaanden
Wouter Veltman @ 13-07-2011 10:03 uur
Joop Koekkoek Was het eerste buro dat mij begon te boeken in 1982. Met zijn zware en gemoedelijke stem aan de telefoon en met zijn excentrieke acts viel Joop op als geen ander! Ik heb altijd met genoegen voor Joop gewerkt en wens zijn familie en nabestaanden heel veel sterkte.
Ronald Moray @ 13-07-2011 13:42 uur
In Hong Kong lees ik het bericht over het overlijden van Joop. Alhoewel ik hem de laatste jaren niet meer sprak ging er toch een schok door mij heen. Wat heb ik gelachen met hem en wat heb ik veel van hem geleerd. Relativeren; het komt zoals het komt! Joop, dank je wel daarvoor.
May your soul rest in peace.
Ellen Bettonville @ 15-07-2011 11:44 uur
Wij willen de familie heel veel sterkte wensen, namens de Bandleden van Atomic uit de jaren 1966
Nico Waij uit Zaandijk en Jan en Jaap Stompè uit Zaandam
n.waij @ 19-07-2011 12:42 uur
Een pionier is heengegaan maar zijn passie, liefde en humor voor ons vak zullen we niet vergeten !
Rust zacht.
Wij wensen Nora, kinderen, familie en alle vrienden bekenden van Joop veel sterkte.
Artiesten en Evenementen Stef Arntz @ 20-07-2011 10:23 uur
Hallo allemaal,

Mijn eerste baan en mijn leukste was bij jullie.

bedankt

fanny
Fanny Eliveld @ 08-10-2014 14:10 uur
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®

EventBranche supporting partners

EventBranche preferred partners