In een oude FZ vond ik een commentaar van Paul Schoof,
waarin hij zich openlijk afvroeg waar de verjonging in de branche bleef. lees
verder
In een oude FZ vond ik een commentaar van Paul Schoof, waarin hij zich
openlijk afvroeg waar de verjonging in de branche bleef.
Ook ik (27) ben tot nu toe vaak de jongste geweest, maar kom toch
ook steeds meer leeftijdsgenoten tegen, die hun eerste stappen in de
branche zetten als accountmanager bij één van de vele bureaus. Sommige bureaus
kiezen zelfs bewust voor een jong team.
Sheila van PartyPeople zei me laatst trots te zijn op haar jonge
team. Eén van de redenen om jonge mensen aan te nemen, was volgens haar dat
jonge mensen van zichzelf een grote bak aan creativiteit meebrengen.
Daar kan ik me wel in vinden. Jeugdig en onbevangen, dan wil je nog wel
eens iets bedenken waar de routinier of ervaren collega misschien niet zo snel
aan zou denken/durven.
Nou is alleen mijn vraag: zijn de opdrachtgevers wel jeugdig en onbevangen
genoeg? Of is er geen brug tussen de (jonge) gewaagde en creatieve concepten van
de bureaus en de (oudere) geijkte paden-drang van de opdrachtgevers? Is
het zo dat de jonge creatieve organisatiekant botst met de geijkte paden van de
opdrachtgevers? Of zit ik er helemaal naast...