2 oktober 2008

Jan Smit en Lee Towers in reclamecampagne ‘Mijn Ahoy’

Door Marja Tan

Rubrieken

De nieuwe reclamecampagne van Ahoy Rotterdam is deze maand succesvol van start gegaan. De ‘Mijn Ahoy’ campagne berust op een multimediaal concept, dat onder meer de nieuwe uitgave Mijn Ahoy in de Pocket omvat, evenals uitgebreide entertainment pagina’s op Ahoy.nl en de totale metamorfose van Ahoy Plaza.

Hachelijk avontuur
Kroon op het werk is een viral mailing met in de hoofdrollen Jan Smit en Lee Towers. De opnames van de korte film die in de mailing wordt vertoond, werden op donderdag 25 september voltooid. In het filmpje zien we Jan en Lee, die op raadselachtige wijze met elkaar in een stretched limousine belanden en samen een hachelijk avontuur beleven.

Samenwerking
J&G Brand Experience
tekende voor het concept en de realisatie van de Mijn Ahoy campagne en de bijbehorende viral. PR en communicatiebureau Need for Sweet is door Ahoy verantwoordelijk gesteld voor onder andere de samenwerking met artiesten en hun management.

Susanne Blaas, Marketing & Communications Manager en verantwoordelijke voor de campagne bij Ahoy, is zeer tevreden. “Ahoy wil invulling geven aan de campagne Mijn Ahoy, door volop gebruik te maken van de zogenaamde nieuwe media. Er is zeker nog aandacht voor print, in de vorm van de nieuwe opvouwbare uitgaansagenda Mijn Ahoy in de Pocket (MAP) en een nieuw te ontwikkelen postercampagne.

Persoonlijk
Nu de opnames van het filmpje met Jan Smit en Lee Towers zijn afgerond, kan de laatste hand worden gelegd aan de viral. Susanne Blaas: “Het wordt een hele bijzondere mailing, omdat hij helemaal op de individuele ontvanger wordt afgestemd. Het lijkt net of je persoonlijk een mailtje van Jan Smit ontvangt