Jaarbeurs maakt van jouw event een slim marketingmiddel
Iedere organisator weet hoeveel er komt kijken bij het organiseren van een event. Een goed plan maakt de kans op succes aanzienlijk groter. Jaarbeurs in Utrecht is zich hier als eventlocatie erg van bewust en beschikt naast haar vele zalen en hallen over waanzinnig veel kennis en ervaring als het gaat om het organiseren van evenementen. De locatie profileert zich meer en meer als thought leader en zet haar kennis en expertise graag in voor haar klanten. Met het delen van kennis helpt Jaarbeurs organisatoren om hun event in te zetten als slim marketingmiddel.
Een evenement organiseren is een hele klus. Het is waarschijnlijk daarom dat veel organisatoren gelijk in de uitvoerende modus schieten. En dat terwijl er vaak nog niet eens een plan ligt. De experts van Jaarbeurs benadrukken in een nieuwe whitepaper opnieuw het belang van een goed plan. Wat wil je en hoe ga je dat bereiken? Zonder helder antwoord op deze vragen bouw je een event op drijfzand.
Doelstellingen voor je event
Vaak wordt geroepen: 'Een evenement organiseren is duur'. Is dat werkelijk zo? Een evenement organiseren kost geld, vaak veel geld. Maar 'veel geld' is wat anders dan 'duur'. Een slecht event organiseren is inderdaad duur. Zonder doelstellingen en plan is het budget in veel gevallen weggegooid geld. Een locatie, catering, sprekers, marketing, het kost allemaal geld. Maar goed besteed budget, levert in de meeste gevallen meer op dan het kost.
Wat maakt een evenement succesvol? Waarom zou je het aan de marketingstrategie willen toevoegen? Dat hangt nauw samen met je doelstellingen. Belangrijk is dat je als organisatie met een event impact wilt maken. Events zijn namelijk bij uitstek geschikt om gedrag te beinvloeden.
Er zijn tientallen, misschien wel honderden doelstellingen te benoemen voor je event. De experts van Jaarbeurs Utrecht onderscheiden zes hoofdthema's:
1. Imago versterken
2. Mensen motiveren
3. Relaties beheren
4. Teambuilding
5. Draagvlak creeren
6. Kennis delen
Het belang van ROI
Als je veel investeert in een evenement, dan wil je natuurlijk ook graag weten wat het oplevert. Het berekenen van de Return on Investment (ROI) wordt steeds belangrijker. Bij Jaarbeurs Utrecht zien ze dat zelfs ervaren eventprofessionals moeite hebben om het resultaat te berekenen. In een informatieve whitepaper wordt in vijf stappen concreet uitgelegd hoe je het resultaat van je evenement kunt bepalen. Dit zijn de stappen:
1. Bepaal je doelstellingen en maak deze SMART
2. Voer een nulmeting uit
3. Zorg voor een tussentijdse meting
4. Bereken de uiteindelijke ROI
5. Vergeet al je overige opbrengsten niet
Gratis download
De gratis whitepaper 'Het event als slim marketingmiddel: zo doe je dat!' van Jaarbeurs Utrecht gaat dieper in op bovenstaande materie. Het geeft concrete antwoorden op vragen, die organisatoren en eventprofessionals zich vaak stellen. Met de informatie uit deze whitepaper lees je hoe je jouw event voortaan inzet als slim marketingmiddel. Download 'm hier.