23 januari 2007

Jaarbeurs doet geurproef tijdens symposium

Rubrieken

Op zaterdag 20 januari zal het congres- en vergadercentrum van Jaarbeurs Utrecht tijdens het 24e nationaal anesthesie symposium van de Nederlandse Vereniging van anesthesiemedewerkers voor het eerst meetingmoods op grote schaal inzetten om de doelstellingen van het congres te ondersteunen.
Daarbij wordt ook een grootschalige geurproef gedaan. De geuren worden geleverd door Makingscents uit Amsterdam en zijn speciaal voor de diverse onderdelen van het symposium op maat gemaakt.
Het doel is om de 1100 bezoekers van het symposium in de juiste stemming te brengen.
‘Wij wilden graag meewerken aan deze geurproef’, zegt organisator Fred Lam. ‘Ik weet dat geur de gemoedstoestand van mensen kan beïnvloeden. Maar ben benieuwd of dat ook zo werkt bij een groep van 1100 mensen. We vermoeden natuurlijk van wel.’
Na afloop van het symposium zal aan de deelnemers onder andere worden gevraagd hoe ze de luchtbeheersing hebben ervaren. Exposanten krijgen de vraag voorgelegd of er makkelijk contacten zijn gelegd en of zij hierin verschillen zien met vorig jaar.

Lees ook
>Jaarbeurs presenteert experience in de vergaderzaal
>Meetingmoods in Jaarbeurs
>en natuurlijk FZ 4 2006 met een uitgebreide reportage over het nieuwe jaarbeursconcept