ITC+Rubis+opent+Terminal+in+kolossaal+logo
Nieuws

ITC Rubis opent Terminal in kolossaal logo

EVENEMENTENBUREAU / CONCEPTONTWIKKELING - De Antwerpse haven vormde op 12 mei het decor van een gigantisch logo. GaGa-Republic en aRTi Producties bouwden het beeldmerk van ITC Rubis op enorme schaal na, zodat 300 internationale gasten de opening van hun nieuwe terminal daarin konden vieren.

ITC Rubis, is een joint venture van een Frans, Amerikaans en Japans bedrijf met een eigen huisstijl en logo. 'Voor de opening van de Terminal vonden wij, GaGa-Republic en aRTi Producties, dat we het corporate imago van ITC Rubis tot leven moesten brengen', vertelt Bart Deckers, directeur van GaGa-Republic. 'Aangezien goede logo's de essentie van een organisatie verbeelden, werd dat ons uitgangspunt. We hebben het logo zodanig uitvergroot dat er uiteindelijk drie kolossale individuele koepels stonden, waarin het evenement plaats vond.'

Imago tot leven
De drie koepels werden theatraal verlicht. En binnen in de koepels vond de officiële opening plaats. Daarnaast behelsde het evenement entertainment, voorlichting, catering en was er een bustoer over het naastgelegen terrein van ITC Rubis. Het corporate imago tot leven brengen, past helemaal in de filosofie van aRTi Producties. Het bureau dat gespecialiseerd is in live communicatie, gelooft dat met deze communicatievorm een boodschap het beste doordringt bij doelgroepen, doordat alle zintuigen worden aangesproken.

'Ik blijf het in ieder interview benadrukken', zegt Rein Korthals Altes, creatief directeur van aRTi Producties, 'het gebruik maken van live communicatie heeft geweldige voordelen. In het geval van ITC Rubis, heeft het ervoor gezorgd dat de drie verschillende ondernemingen in één keer aan hun key en stakeholders hebben duidelijk gemaakt wat ITC Rubis is en hoe de joint venture in elkaar steekt. Alle genodigden zijn ondergedompeld in de corporate image van de organisatie. Zij weten nu precies wat ITC Rubis is en wil. Stel je voor dat ze hetzelfde voor elkaar hadden moeten boksen met andere communicatiemiddelen. Dan had je ten eerste een hoop 'waste' gehad. Ten tweede had je hele groepen niet bereikt. En ten derde had het proces een heel stuk langer geduurd', aldus het evenementenbureau.
 

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.