20 januari 2009

ITBHolland breidt haar FIT-portefeuille uit

Door Marja Tan

Rubrieken

ITBHolland neemt per 1 februari 2009 de FIT-klantenportefeuille over van Keytours Holland.

Door de snelle economische en technologische ontwikkelingen is het van groot belang om volume te genereren en te behouden op het Business to Business Individuele Hotel boekingssegment. Deze overname betekent een verdubbeling van het marktaandeel van ITBHolland en zal daardoor de grootste vertegenwoordiger worden in het FIT segment in Nederland.

Het is de derde activiteit van ITBHolland op korte termijn om haar positie als DMC te verstevigen. In de zomer van 2008 vond de overname plaats van de FIT-klantenportefeuille van Holland International Destination Management. En eind vorig jaar werd op initiatief van ITBHolland de DMC Alliantie opgericht. Doel van deze alliantie is het neerzetten van een kwaliteitsnorm en erkenning van het DMC-product.

ITBholland is opgericht in 1980. Naast het FIT segment focust ITBHolland zich op corporate groups- & incentive programma’s. Voor de congresmarkt heeft ITBholland onder de naam Rai Special Events een samenwerkingsverband met Amsterdam RAI.