10 september 2012

Introductie Volvo FH door vanderLOO events in Ahoy

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

EVENEMENTENBUREAU PRODUCTPRESENTATIE - De internationale introductie van de nieuwe Volvo FH serie vond begin september in Ahoy Rotterdam plaats voor 1500 genodigden. De gehele organisatie van deze introductie was in handen van vanderLOO events.

Speciaal voor dit evenement werd er voor de 1500 genodigden een Chefs table geplaatst waar men kon genieten van culinaire verrassingen die ter plekke vers werden bereid door de chef-koks. Om stipt 21.00 uur werd er live overgeschakeld naar Zweden, waar de nieuwe Volvo FH serie officieel werd geïntroduceerd en met groot applaus werd ontvangen. De introductie in Gothenburg was live te zien in meerdere landen. Op evenementen in Frankrijk, Spanje, Duitsland, Belgie, Engeland en Nederland maakten duizenden gasten deel uit van dezelfde productintroductie. Tijdens de show werd regelmatig overgeschakeld tussen de steden: Madrid, Brussel, Parijs, Frankfurt, Birmingham en Rotterdam.

Highlight van de introductie was de Volvo Truck FH serie uiteindelijk in Ahoy zelf werd tentoongesteld. Na de introductie van de truck in Gothenburg reed in Ahoy de truck over de catwalk tussen de gasten naar de afterparty ruimte. De gasten konden de truck bewonderen van binnen en buiten. De avond werd tenslotte afgesloten met een optreden van ‘De vrienden van Volvo’ met o.a. Edsilia Rombley, Belle Perez, Xander de Buisonjé en Jeroen van de Boom onder begeleiding van het New Amsterdam Orchestra.

Idee achter concept
'Het concept was zo bedacht dat het een echte feestavond zou zijn waar de introductie centraal stond, maar ook de eigenschappen van de Volvo moesten terug komen in het evenement. Oog voor detail, vakmanschap en kwaliteit van het hoogste niveau. De gasten namen plaats aan de grootste “Chef’s table” van Europa. Hier werd de gasten verrast met culinair vakmanschap en wervelend entertainment door onder andere Alma Nieto en Do.
Door plaats te nemen aan hoge tafels werd het netwerken gestimuleerd', aldus vanderLOO events.
Budget
Over een exact budget wil vanderLOO niet praten, maar het eventbedrijf geeft wel aan dat de opdrachtgever koos voor een all in bedrijf: '' Doordat wij alle disciplines zelf in huis hebben werken we efficiënt. We hebben zowel grip op kwaliteit als op de kosten.'
Doelgroep
Voor de introductie van de nieuwe Volvo werden dealers en hun beste relaties uitgenodigd. Daarmee was het Nederlandse evenement uniek, want in de andere landen waren alleen de dealers uitgenodigd. Nederland was ook het grootste evenement van alle landen.