Er waren ruim 30 organisatoren vanuit Duitsland, Groot Brittannië, België, Denemarken, Noorwegen, Frankrijk, Italië en Spanje naar Noordwijk gekomen om deel te nemen aan het programma van Noordwijk Marketing en NBTC.
Noordwijk profileren
Doel van dit evenement was Noordwijk te profileren als congresbestemming bij de organisatoren zodat zij hun zakelijke bijeenkomst in de toekomst in Noordwijk zullen boeken of Noordwijk kunnen adviseren aan hun klanten. De groep werd officieel in Noordwijk ontvangen door Burgemeester Groen. Monique van Ruiten, Market Manager Meetings & Congressen bij Noordwijk Marketing: 'Het evenement is heel succesvol geweest. De Life Rescue van Goesting Events samen met de KNRM voor het strand van Grand Hotel Huis ter Duin was erg spectaculair en liet zien dat Noordwijk het strand ook in de wintermaanden inzet voor activiteiten van zakelijke bijeenkomsten. Onder de indruk was men vooral van het diner in het museum van Space Expo waarbij de gasten tussen de lanceringraketten en de satellieten zaten.'
Corpus en Leeuwenhorst
Het grootste gedeelte van de groep kwam vanuit de EIBTM in Barcelona naar Nederland waar ze op vrijdag een Amsterdam programma hadden en op zaterdag een programma in Noordwijk. Van Ruiten: 'De ‘reis door de mens’ in Corpus is erg goed ontvangen, zeker onder de gasten die met opdrachtgevers vanuit de farmaceutische industrie werken. Ook waren de organisatoren blij verrast met de aanwezigheid van het congrescentrum NH Leeuwenhorst. De Hotels van Oranje legde de gasten geheel in de watten door een aperitief in het Health Center compleet met hand-, nek- en voetmassages.'