Interactie+op+de+%28beurs%29vloer%3A+6+tips+en+tools
Nieuws

Interactie op de (beurs)vloer: 6 tips en tools

Interactie op je evenement, van beursvloer tot festival, zorgt voor engagement en verbinding met je merk. En hoe kan dit beter dan met behulp van interactieve apps en tools. Deze zorgen dat het overbrengen van een boodschap beter blijft hangen bij de doelgroep, en levert vaak ook nog interessante data op! Benieuwd naar welke tools jij direct kunt gebruiken op jouw event- of beursvloer?

FlapIt
Sta je binnenkort op een beurs of evenement en wil je je naamsbekendheid een boost geven? Verbind je bezoekers dan met je merk door gebruik te maken van FlapIt. Naast het tellen van het aantal social media volgers telt deze gadget ook het aantal check-ins met de bijbehorende Swarm-app. Zo kun je dus makkelijk een (win)actie koppelen aan de FlapIt. Hoe dan? Laat bezoekers inchecken via de app, wacht tot de FlapIt deze checkin optelt en geef bijvoorbeeld een kortingsvoucher, gadget of goodie weg.



The Conferencegame
The Conferencegame is een nieuw netwerk- en kennismakingsspel voor congressen, die deelnemers op een laagdrempelige manier met elkaar in contact brengt. Congresdeelnemers maken bij de registratie in de web-based app een selfie. Daarna gaan ze in het spel Gotcha! op zoek naar targets. Ze krijgen foto’s van andere deelnemers waarmee contact gelegd moet worden. Als dat lukt verdienen ze punten en krijgen ze een vraag die het verdere gesprek op gang brengt. Vanaf dat moment zijn de spelers “vrienden” en kunnen ze samen andere minigames, puzzels en raadsels oplossen om meer punten te scoren voor het eindfeest. Door het vinden van je 'targets', en het spelen en oplossen van minigames, verdien je gezamenlijk punten voor het realiseren van een eindfeest.



Shake-on
De Shake-on technologie zorgt voor de ultieme netwerkervaring. Deze interactieve wristband maakt het, zonder voorafgaand een app te downloaden, mogelijk om persoonsgegevens uit te wisselen. Mensen die je ontmoet en spreekt, schud je de hand zoals normaliter. Achteraf krijg je automatisch een overzicht van alle personen die je ontmoet hebt en je kun hier opvolging aan geven! Tijdens het netwerken kun je ook de Shake-on app downloaden om noties te maken bij de personen met wie je de hand hebt geschud. Fotocredits: Clickshots



Skrite
Bedrijven en merken zijn altijd op zoek naar nieuwe manieren om interactie te creëren met hun doelgroep. Nu is er Skrite; een augmented-reality applicatie dat gebruikers, zoals eventorganisatoren, in staat stelt om content te uploaden in de lucht boven een specifieke locatie. Zo wijs je bezoekers de weg op je evenemententerrein of geef je ze unieke (locked) content op een beursvloer.



Woov
Woov is dé nieuwe app om overzicht te scheppen in de jungle van grote festivals en andere evenementen. Zo stuurt de app je een reminder wanneer je favoriete programma onderdeel begint en heb je met de digitale plattegrond een duidelijk overzicht van food en entertainment area’s. Iedereen die de app gebruikt en op het evenement aanwezig is, zie je ook op de plattegrond. Zo kun je vrienden of collega’s altijd terug vinden. Daarnaast biedt de explore-functie je de mogelijkheid om te netwerken en nieuwe mensen te ontmoeten.



Estimote Beacon
Deze video en beeld gegenereerde beacon kan niet alleen communiceren met smartphones in de omgeving zoals een normale beacon, maar ook content genereren uit applicaties; die vervolgens geprojecteerd kunnen worden op digitale schermen. Het systeem kan bijvoorbeeld persoonlijke content en productinformatie laten zien op basis van de interesse, behoefte en koop gewoonte van een (beurs)bezoeker. Daarnaast verschaft het systeem data zoals het aantal gebruikers, de frequentie en de duur van het gebruik van de beacon.

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.