2 oktober 2013

Inspiratieweekend ‘ontdek congresstad Leiden’

Door Lieke Hogenkamp

Rubrieken

CITYMARKETING - Op 27 en 28 september jl. organiseerde Leiden Marketing een inspiratieweekend voor organisatoren van congressen en zakelijke evenementen. Ruim 20 organisatoren namen deel aan het weekend. Met mooi weer en een druk programma hebben de deelnemers de mogelijkheden die Leiden biedt, op het gebied van congressen en zakelijke evenementen, ontdekt.

De deelnemers werden bij hun hotel opgehaald door elektrische Tuk Tuk’s. Het programma ging van start in de Hortus botanicus. Het educatieve programma bestond uit een bezoek aan het Academiegebouw en de Bibliotheca Thysiana. Tijdens een rondvaart nam Rembrandt van Rijn de deelnemers mee naar het verleden van Leiden. Aansluitend vond de tabletop plaats in de Stadsgehoorzaal. Hier presenteerden de partners van Leiden Marketing zich en konden de deelnemers op een informele manier kennismaken met het aanbod van Leiden. Ook werden de deelnemers rondgeleid door de verschillende zalen van de locatie.

De dag werd afgesloten met een bezoek aan de musical ‘Soldaat van Oranje’. Voordat de musical van start ging brachten de deelnemers nog een bezoek aan de evenementenhal Hangaar2. Achteraf werden de geheimen van de musical onthuld met een rondleiding achter de schermen.

De tweede dag werd een bezoek gebracht aan CORPUS waar de deelnemers een ‘reis door de mens’ maakten en de congresgelegenheden van de locatie bezochten. Het laatste onderdeel vond plaats in het Holiday Inn Leiden waar een walking lunch werd geserveerd. De lunch eindigde in de oude tennishal die op dit moment wordt verbouwd tot een multifunctionele congres- en evenementenhal. Onder het genot van een hapje en een drankje namen de deelnemers het weekend nog eens door.