In april 2007 worden de beste events van 2006
onderscheiden met een EVA. Bovendien wordt dan ook de prijs Eventbureau van het
Jaar uitgereikt. De inschrijving voor deze nationale event awards
is dinsdag gestart.
Foto: beste bureau van 2006: Bruggen Verwiel
Eventmarketing
Het inschrijfformulier, inclusief voorwaarden en toelichting, kunnen geïnteresseerden downloaden vanaf http://www.eventaward.nl. Inzenden is mogelijk tot 10 januari 2007.
De EVA wordt voor de zevende keer uitgereikt aan opdrachtgevers die naar
het oordeel van de jury binnen hun communicatiestrategie de impact van een event
op maximale wijze hebben benut en die durf en inzicht hebben getoond door te
kiezen voor een creatief concept.
De jury
De samenstelling van de jury is grotendeels gelijk aan die van vorig jaar.
Nieuwkomer is Harry Dekker, mediadirecteur van Unilever en onlangs door het
vakblad Sponsoring uitgeroepen tot de machtigste man in sponsoringland. De
overige juryleden zijn Frans van Steenis (algemeen directeur Kamers van
Koophandel Nederland), Christine van Dalen (manager event & promotions
IdtV), Koos de Boer, (zelfstandig adviseur, voormalig manager corporate
communications Sanoma Magazines), Mildred Hofkes (directeur BHCM), Guus Lakeman
(managing director Unlimited) en René Nelissen (manager sales Albron Party
Productions). Voorzitter is Wim de Vries (directeur/eigenaar Het
Strategem).
Bureau v/h jaar
Alleen bureaus die inzenden voor een EVA dingen mee naar de titel Eventbureau van het Jaar. Deze titel wordt niet toegekend door een jury maar komt tot stand door een tweetrapsverkiezing. Alle bezoekers van de website http://www.eventaward.nl/ kunnen tussen half januari en half maart 2007 hun stem uitbrengen op een van de deelnemers aan de verkiezing. De top-3 gaat door naar de volgende ronde. Bezoekers van de uitreiking van de EVA wijzen uit de top-3 de uiteindelijke winnaar aan.
Initiator van beide prijzen is Stichting Excellent Event. Met de nationale
event awards wil de stichting events als effectief communicatiemiddel onder de
aandacht brengen bij communicatieprofessionals. Hoofdsponsor is de vakbeurs
Evenement 2007. Mediapartners zijn FZ, Adformatie, Adforesult en Tijdschrift
voor Marketing.