In+de+rij+voor+pop%2Dup+restaurant+Rococo+des+Fleurs
Cases

In de rij voor pop-up restaurant Rococo des Fleurs

'Het is allemaal een beetje braafjes en een beetje saai. Het mag allemaal wel wat spannender.' Het is een uitspraak van ondernemer Mathijs Heijting van Brands Love People. Hij had een briljant idee, maar kreeg de handen er niet voor op elkaar bij opdrachtgevers. Dan zit er maar een ding op: Put your money where your mouth is. Precies dat deed hij en nu staan de opdrachtgevers in de rij.

Je kunt veel van Mathijs Heijting zeggen, maar niet dat hij een saaie, grijze muis is. Hij houdt wel van een beetje leven in de brouwerij en een beetje kleur. Een van de takken van sport waar deze ondernemer zich mee bezighoudt is loyaliteitsmarketing. En denk dan niet aan zegeltjes sparen voor handdoeken of een glazen theepot. "Nee, alsjeblieft zeg. Dat is zo saai. Wij zijn gespecialiseerd in live experience en doen in onvergetelijke momenten."

Hij zag het al een tijdje aan de binnenkant van zijn ogen, een luxe pop-up restaurant, compleet over de top, met alles-er-op-en-er-aan. "Het idee heb ik bij meerdere opdrachtgevers gepitcht, maar geen van hen durfde het aan. Het event moest en zou er komen. Dan zit er dus maar een ding op: het zelf organiseren."

Rococo des Fleurs

Zo gezegd, zo gedaan. Nou ja, daar kwam iets meer bij kijken. Maar Mathijs deed het. Op 13, 14 en 15 mei werd het pop-up restaurant Rococo des Fleurs uit de grond gestampt op Estate Cothen onder de rook van Utrecht. Alleen al de naam 'Rococo des Fleurs' wekt verwachtingen. Die werden meer dan waargemaakt door meesterflorist Menno Kroon, die al 20 jaar zijn ziel en zaligheid in Estate Cothen stopt. Alle gasten werden opgehaald en thuisgebracht in een Bentley met chauffeur. Aangekomen op de locatie werden gasten onthaald in de champagnebar met Pol Roger Champagne en een amuse.

Daarna schoven de gasten aan voor een sterrendiner. Sterrenchefs Dennis Huwae, Hans van Wolde en Ron Blaauw zetten elk een avond hun beste beentje voor. Tijdens dit hoogstaande culinaire avontuur werden de gasten tussentijds ook nog getrakteerd op korte recitals door pianiste Iris Hond. De avond werd afgesloten met afterdrinks en muzikaal entertainment door Berber Esha.

Onvergetelijke ervaringen

Het ontbrak de gasten aan niets, aan helemaal niets. "Dit is een experience waar men voorlopig niet over uitgesproken raakt. Daar gaat het toch uiteindelijk om? Onvergetelijke ervaringen opdoen."

Drie dagen lang was Rococo des Fleurs stijf uitverkocht. Gedurende de drie dagen ontving Mathijs meer dan 200 gasten. "Alle geweldige reacties na afloop waren de moeite en de investering al meer dan waard", aldus de ondernemer. Wat aanvankelijk niet lukte - dit concept exclusief uitvoeren voor een opdrachtgever - lukte uiteindelijk wel door het dan maar zelf te doen en zo opdrachtgevers te overtuigen. "De dagen na het event stond de telefoon roodgloeiend en nu staan de opdrachtgevers in de rij."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.