
Allereerst geeft HCIBS, net als eerder dit jaar op IMEX Frankfurt, invulling aan het “IMEX Social Team". Dit team heeft als doel om een brug te slaan tussen de offline wereld van de beursvloer en alle online activiteit op met name Twitter. Dat doet HCIBS door enerzijds als ’Social Reporters’ in real-time verslag te doen en anderzijds mensen op weg te helpen om deel te nemen aan de online conversatie.
De samenwerking in Frankfurt is de IMEX organisatie zo goed bevallen, dat ze de mannen van HCIBS er graag ook in Amerika bij willen hebben. Helaas konden Gerdie Schreuders en Mike Coumans er dit keer niet bij zijn, dus vullen ze het team aan met Amerikanen. Daarnaast maakt HCIBS de online activiteit zichtbaar aan de offline deelnemers door middel van “What’s On?” Programma & Twitter schermen verspreid over de beursvloer. Deze door HCIBS zelf ontwikkelde oplossing om zowel het actuele programma als de laatste Twitter berichten te laten zien op TV schermen, is nog altijd uniek in de wereld. En HCIBS verzorgt 2 keer een interactieve lezing over deze beide onderwerpen: “Lessons from the @IMEXSocialTeam” door Donald Roos op dinsdag en “Applying Twitter and Twitter screens at your event” door Gerrit Heijkoop op donderdag.
Tot slot ondersteunt HCIBS ook het NBTC op de Holland stand met het beheer van de Social Media accounts van ’Mr. Holland’. Door middel van een spectaculaire foto actie op Facebook, proberen ze zoveel mogelijk aandacht voor Nederland als internationale congresbestemming te trekken.
Uiteraard is HCIBS via verschillende Social Media kanalen te volgen tijdens deze reis:
1. Volg het IMEX Social Team op Twitter via http://twitter.com/IMEXSocialTeam en #IMEX12
2. Volg de belevenissen van Mr. Holland op http://twitter.com/MeetMrHolland en de foto actie via http://Facebook.com/MeetMrHolland
3. Kijk mee achter de schermen bij HCIBS via http://Facebook.com/HCIBS