IINII+een+bureau%3F+Teamversterkers+met+live+communicatie+en+eventmarketing
Nieuws

IINII een bureau? Teamversterkers met live communicatie en eventmarketing

Ooit was de wereld van bedrijfsevenementen vrij simpel: je had een eventbureau en de opdrachtgever. Samen organiseerde je mooie onvergetelijke evenementen vol beleving. Maar nu events een live onderdeel zijn van de marcom-mix dekt het woord eventbureau lang niet altijd de lading. Bij IINII zorgt de vloeibare mix van ervaring en de huidige marktvraag voor partnerschappen met merken, bedrijven en non-profit instellingen. Of zoals ze zelf zeggen: 'Wij zijn teamversterkers met live kennis en expertise.' Een kijkje op perron 3b van station Geldermalsen...

Als thuisbasis de oude historische wachtruimte midden op perron 3 van station Geldermalsen. De bijzondere plek staat symbool voor IINII, een bureau zonder hokje of kader, maar wel eentje waar live, experience en eventmarketing de kern zijn. 

Aan tafel bij één der grondleggers van onze branche, Rob de Otter, en zijn collega Sanne van der Zijden (op de foto met hun Runner Up oorkonde van de Gouden Giraffe Event Awards 2023), wordt al snel duidelijk dat 'het bureau' een geheel eigen positionering heeft en daar hoort een eigen uitleg bij. Eentje die uiteindelijk leidt tot waar het nu en in de toekomst in ons vak omdraait: samen als strategische partner met de opdrachtgever als teamversterkers aan dezelfde kant van de tafel, op weg naar evenementen, live en beleving die de nieuwe balans van echt iets toevoegen en fun combineren. Want wie nog op het één of het ander inzet, die slaat de plank mis.

Hoe dichterbij, hoe belangrijker

Een machtig gezicht om Rob, de event-legende, met Sanne, zijn collega uit een andere generatie, samen echt voor hun positionering en insteek te zien en horen staan: "Hoe dichterbij, hoe belangrijker", is de openingszet, die al snel vertaald wordt naar het omver werpen van heilige eventhuisjes. "Het is toch eigenlijk best gek dat we allemaal strategisch en als partner met onze opdrachtgever op willen trekken, maar dan in een pitch 1 concept indienen, tegenover een concept van een tweede partij en eentje van een derde bureau. Dat moet je toch niet willen, daar heeft die opdrachtgever toch niets aan. Wij gaan meteen aan de kant van de tafel zitten waar onze opdrachtgever ook zit. Wij gaan toch niet bepalen welk concept zij dan te zien krijgen. We leggen er meteen zes op tafel, met maar één heldere essentie: wij zijn er om de klant te helpen, niet om een concept te verkopen."

Lange termijn
"Alle interne kennis en ervaring, het vloeibare van wat we zijn, wie we om ons heen hebben en welke oplossingen we kunnen bieden, maakt van ons teamversterkers voor de lange termijn. Dan gaat het er ook niet meer om, of je jezelf een bureau noemt, of niet. Met onze live communicatie en eventmarkting expertise zijn wij de kern van de oplossing, maar moet je heel erg open staan voor alles om je heen. Dus een partner die voor hun online review uitdagingen bij ons de oplossing vindt, omdat wij een kei in toegepaste psychologie erbij halen en zo de essentie van de uitdagingen blootleggen. Dat is IINII."

"Het is hier vanaf moment één cocreatie. En pas als het merk of de organisatie waar we het team van versterken in de WIJ-vorm begint te praten, weten wij dat we goed zitten. Mooi voorbeeld is de Runner-Up case van de Gouden Giraffe Event Awards 2023 voor Tempo-Team. Daar is een jarenlange relatie. Dit evenement, Tempo-Team Inspiratiedagen, is dan ook een uitkomst van een ingespeeld team. Continu wordt alles van allerlei kanten bekeken: onze expertise, die van de brandmanager, de communicatiemensen, de corporate eventmanager en zelfs de CEO. Daarbij is het onze taak om het DNA van het bedrijf en het merk in alles te laten terugkomen. Bij Tempo-Team is dat boven alles werkplezier. Dus hoe klein, of hoe in de details ook, het was geen verrassing dat tijdens het event, het rondje rolschaatsen op de wielerbaan van Omnisport in Apeldoorn, de grote hit werd:"

"Ook al ligt de final call van een concept en eventtraject bij de klant, Tempo-Team is een mooi voorbeeld hoe we als gelijkwaardige teamversterkers daar een belangrijke rol spelen. Met onze expertise kijken we steeds weer of het DNA, werkplezier, in alles terugkomt. Bij dit evenement zat het in alles: je moest het wel voelen. Dat begon al bij de gele loper, waar het managementteam iedereen met een MC begroette. Het summum voor hoe wij werken?Onze betrokkenheid bij Tempo-Team gaat verder dan alleen het organiseren van gezamenlijke evenementen. We zijn nauw betrokken bij interne momenten en activiteiten binnen de organisatie."

"Bedrijven vooruit helpen, vernieuwen en innoveren, dat is ons credo en daarbij geloven wij in de kracht van live events. Mooi voorbeeld is een event van een groot internationaal bedrijf. Als insteek voor hun event hebben we een concept neergelegd in twee duidelijke delen: overdag laat het bedrijf zien wat ze doen en in de avond binnen een feestelijk concept laten voelen wie ze zijn. Toen zijn de 200 accountmanagers getraind voor het avonddeel: echt vertellen wie je bent en waar je voor staat. Het leidde tot een significant sterkere relatie met hun doelgroep."

Meest vernieuwde event in 30 jaar
Deloitte Homebase|RE:CONNECT is als case een mooi voorbeeld van de kern van de werkwijze van IINII. Niet alleen van IINII zelf, maar eigenlijk ook de kern van ons vak. "Deloitte is in alles purpose driven. Het lukte ons om purpose en de bijhorende inhoud volledig te vermengen met fun. Dat moest ook wel, want de doelgroep was voor 60 procent onder de 30. Een totaal nieuwe generatie, universitair geschoold. Die verlangen echt iets anders, die hebben ook al een andere work-life balans. Dan moet jouw evenement dus echt iets toevoegen en tegelijkertijd ongelooflijk veel fun bieden. Die mix is de oplossing. Ga je alleen voor een feest komen ze niet. Bied je twee keer plenair, komen ze ook niet. Dit event was voor ons door die rücksichtslose mix het meest vernieuwd in 30 jaar. Purpose en fun perfect vermengen, dat is vanaf nu ons vak."

 

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.