Relatiegeschenken en promotionele artikelen worden ingezet voor de meest uiteenlopende doelen; om naamsbekendheid te vergroten of loyaliteit te stimuleren. 'Wij hebben aan onze klanten gevraagd waarom ze relatiegeschenken bij ons kochten. De op een na meest genoemde reden is voor promotie op beurzen en evenementen. Daarnaast blijkt uit Brits onderzoek dat ruim 80% van de beursbezoekers een cadeautje verwacht', aldus Ron Boer, commercieel directeur IGO-POST.
Verlengstuk van het evenement
Promotionele artikelen en relatiegeschenken kunnen uitstekend ingezet worden bij de voorbereiding of uitvoering van een evenement. Zo kan een gift meegestuurd worden met de uitnodiging; een bobbel in de envelop maakt nieuwsgierig en een mailing daardoor twee keer zo succesvol. 'Wilt u ook na het evenement aandacht voor uw bedrijf of product? Geef een goodiebag weg met informatie én een leuke gadget of giveaway. De gift zorgt voor een blijvende impact', licht Ron Boer toe.
De kracht van geven
'IGO-POST gelooft dat ‘The Experience of Giving!’ relaties bouwt en verstrekt. Relatiegeschenken zijn een positieve vorm van reclame, want wie vindt het nou niet leuk om en cadeautje te krijgen? Een passend cadeau wordt maanden en soms zelfs jaren bewaard. Zo kunt u dus eenvoudig de impact van het evenement vergroten. Tijdens de Dag van het Evenement inspireren wij bezoekers met de nieuwste trends op het gebied van promotieartikelen en bedrukkingsmogelijkheden. We laten uiteraard ook zelf zien hoe effectief de kracht van geven is.'