ICT bedrijven stoppen meer marketingbudget in live en events dan online

12-04-2019 - EVENTMARKETING BUDGET ONDERZOEK - Eventmarketing, live communicatie en alle andere vormen van live winnen de slag. De slag om marketingbudgetten, de positie en rol van live, events en de content die daar uit voortkomt. Die conclusie baseren we deels op voorbeelden, deels op cijfers, maar als zelfs de ICT-bedrijven meer marketingbudget in live en events stoppen dan in online...tja...

Het gaat om een Duits onderzoek van eind 2018. Het onderzoek legde een aantal interessante marketingfeiten bloot voor de Duitse ICT-bedrijven (ITK). Zo is het marketingbudget gemiddeld 4 procent van de omzet, zien de ICT-bedrijven databescherming als de grootste uitdaging en natuurlijk draait het om zoekmachine optimalisatie (SEO en SEA) en social media. In totaal gaat 29 procent van het totale marketingbudget naar deze onlinetools en strategieen. Voor direct marketing wordt 12 procent gereserveerd en voor print is 11 procent beschikbaar. TV, radio en buitenreclame slokken 9 procent op en marktonderzoek mag rekenen op 4 procent van de marketingbudgetten van de ICT-bedrijven. 'Social media en zoekmachineoptimalisatie vormen de kern van elke marketingstrategie in het online tijdperk' , zegt Christian Kulick, CEO van Bitkom. 'Er is geen-of, omdat de een zonder de ander weinig zin heeft.'

Het onderzoek, uitgevoerd door branchevereniging Bitkom, komt pas later in het rapport tot de meest opvallende uitkomst:

35 procent vh marketingbudget naar events

Nog meer dan in online activiteiten (29 procent) investeren ICT-bedrijven in handelsbeurzen en evenementen. 35 procent van het totale marketingbudget gaat naar dergelijke activiteiten. Meer dan een derde van de respondenten (34 procent) beweert ook meer geld te spenderen in het volgende boekjaar. Liefst 94 procent noemt conferenties, kennisevents en klantevenementen als de events waar ze het meest op inzetten. 85 procent noemt de deelname of de organisatie van beurzen, zoals een eigen stand. 84 procent zal deelnemen aan gezamenlijke stands/events en 54 procent gaat roadshows inzetten.

Bitkom Research voert jaarlijks een onderzoek uit naar marketingbudgetten en -maatregelen in de ITC-industrie. Download het complete onderzoek.

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®
  1. Artishock Events & Marketing

    Slingers ophangen kan iedereen, Artishock houdt zich bezig met het ontwikkelen van evenementen die (of dit nu voor...
  2. Tio University of Applied Sciences

    Wil jij ook evenementen organiseren? Word een talent in het organiseren van evenementen met de hbo-opleiding Hotel-...
  3. Jaarbeurs Media Plaza

    Media Plaza van Jaarbeurs is een van de meest moderne en innovatieve congres- en vergaderlocaties in Europa.
  4. Marketing Generation

    Wij zijn specialist in live communicatie en weten met onze concepten en events mensen te raken en waardevolle...
  5. Aaaaha! Bureau voor live communicatie

    Wij weten hoe we jouw collega’s, relaties en vakgenoten in de actiestand krijgen. Dat is de kracht van live...

EventBranche supporting partners

EventBranche preferred partners