De World Travel Awards zijn het resultaat van de meningen van 167.000 reisprofessionals uit de hele wereld. In 1993 zijn de World Travel Awards opgericht om de enorme prestaties in alle sectoren van de reisindustrie te waarderen. De World Travel Awards geven internationale erkenning voor de excellente faciliteiten en service die luxe hotels bieden. Zo differentiëren de winnende hotels zich van goede tot buitengewone en bijzondere hotels. De resultaten van de World Travel Awards komen onder andere ook tot stand door een panel van 50 vooraanstaande tour operators en travel industry consultants. Dit panel ontvangt continu feedback hoe gasten hun verblijf bij hotels ervaren.
De Hotels van Oranje hebben dit jaar de titel overgenomen van een ander toonaangevend bedrijf in Nederland namelijk het Intercontinental Amstel Hotel in Amsterdam, dat in 2006 en 2007 was gekozen tot Netherlands’ Leading Business Hotel. Andere award winnaars zijn dit jaar The Dylan in Amsterdam als Netherlands’ Leading Hotel en het Golden Tulip Resort Fontana Bad Nieuweschans als Netherlands’ Leading Spa Resort.
In alle Europese landen zijn diverse hotels verkozen tot Leading Business Hotel, zoals het Renaissance Hotel in Salzburg, het Hilton Hotel in Brussel en Parijs en het Marriott Hotel in Kopenhagen, Boedapest en Warschau.
Commercieel directeur Jaap Liethof: “Wij zijn erg verheugd met deze award, omdat dit onderstreept dat de Hotels van Oranje ‘leading’ zijn op de internationale markt en wij zeer goede relaties onderhouden met internationale reisprofessionals.”
Met 44% marktaandeel zijn de Hotels van Oranje marktleider op het gebied van internationale congressen in Noordwijk en zorgt de award Netherlands’ Leading Business Hotel ervoor dat Noordwijk als internationale congreslocatie nog prominenter op de kaart komt te staan.