20 november 2007

Hotels van Oranje Gastblije Evenementen Locatie 2007

Rubrieken

De Gastblijheidsprijs 2007 is uitgereikt tijdens de HorecaFair in Emmeloord 14 november jl.. In de segmenten restaurants en evenementenlocaties werd Hotels van Oranje uit 500 geselecteerde locaties tot meest gastblije onderneming gekozen.
Een stap verder
Gastblijheid gaat, volgens initiatiefnemer DOOR Training & Coaching, nog een stap verder dan gastvrijheid. “De prijs gaat naar een evenementenlocatie waar de gast de gastblijheid in alle details zal beleven, en waar de verwachtingen van de gast vanaf de eerste minuut tot aan het afscheid worden overtroffen.”
Vakkundige jury
De meting voor de Gastblijheidsprijs is anoniem. Vooraf zijn in een segment maximaal duizend ondernemingen of vestigingen geselecteerd. Daarnaast kon iedereen zichzelf aanmelden. De Gastblijheid wordt in de eerste plaats telefonisch gemeten, en daarna via de website, waardoor een top 50 wordt samengesteld. Deze top 50 ondergaat nog een assessment gastblijheid (top 25) en een anoniem bezoek (top 10). Na een laatste test beslist de vakkundige jury wie de uiteindelijke winnaar wordt van de Gastblijheidsprijs.
Kwaliteitsimpuls
Door de uitreiking van de Gastblijheidsprijs wordt een stimulerende kwaliteitsimpuls gegeven, en bewezen dat gastblijheid wel degelijk aanwezig is in de Nederlandse horeca.
Klantgerichtheidsprijs
DOOR Training & Coaching reikte in 1988 voor het eerst de Klantgerichtheidsprijs uit. In 2007 is gekozen voor een branchegerichte aanpak. Elke branchewinnaar maakt kans op de alles overkoepelende Klantgerichtheidsprijs 2007