De Gastblijheidsprijs 2007 is uitgereikt tijdens de
HorecaFair in Emmeloord 14 november jl.. In de segmenten restaurants en
evenementenlocaties werd Hotels van Oranje uit 500 geselecteerde locaties tot
meest gastblije onderneming gekozen.
Een stap verder
Gastblijheid gaat, volgens initiatiefnemer DOOR Training & Coaching,
nog een stap verder dan gastvrijheid. “De prijs gaat naar een evenementenlocatie
waar de gast de gastblijheid in alle details zal beleven, en waar de
verwachtingen van de gast vanaf de eerste minuut tot aan het afscheid worden
overtroffen.”
Vakkundige jury
De meting voor de Gastblijheidsprijs is anoniem. Vooraf zijn in een segment
maximaal duizend ondernemingen of vestigingen geselecteerd. Daarnaast kon
iedereen zichzelf aanmelden. De Gastblijheid wordt in de eerste plaats
telefonisch gemeten, en daarna via de website, waardoor een top 50 wordt
samengesteld. Deze top 50 ondergaat nog een assessment gastblijheid (top 25) en
een anoniem bezoek (top 10). Na een laatste test beslist de vakkundige jury wie
de uiteindelijke winnaar wordt van de Gastblijheidsprijs.
Kwaliteitsimpuls
Door de uitreiking van de Gastblijheidsprijs wordt een stimulerende
kwaliteitsimpuls gegeven, en bewezen dat gastblijheid wel degelijk aanwezig is
in de Nederlandse horeca.
Klantgerichtheidsprijs
DOOR Training &
Coaching reikte in 1988 voor het eerst de Klantgerichtheidsprijs uit. In
2007 is gekozen voor een branchegerichte aanpak. Elke branchewinnaar maakt kans
op de alles overkoepelende Klantgerichtheidsprijs 2007